Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2658 ggr
nowalee
0

Pälsvård

Vad använder ni för borstar mm till era vovvar? Samt vilken ras har ni? 

Tycker det är jätte svårt att veta vad man ska välja och förstår att man förmodligen kommer måsta testa sig fram - men för att få tips på vart man iallafall ska börja får ni jätte gärna dela med er av vad ni använder på era! 

Mvh Nowa

Kallaterrier
0

Jag ha en irländsk terrier och kör med en stålkam, gummikarda och ett par olika trimknivar och saxar :)

SuperLimm
0

Jag har en cocker spaniel och jag har alldeles för många borstar och andra såna saker. Använder dock inte alla utan endel har jag bara köpt för att testa. Men jag använder: Karda, ullkamm (mars coat king typ), Tovskärare (rak), "pudelkamm", Stålkamm, klotång, rak sax, effileringssax, gummitutor/fingerkondomer. 

Sen använder jag två olika rakmaskiner, en liten till insidan av öronen och en Andis AGC.

Mvh Linn

SuperLimm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gör ett försök att lägga in en bild på de grejer jag använder det mest :)

Mvh Linn

LuLeLo
0

Cocker Spaniel

Verktyg som används: Rak sax, kam (både tät och glest mellan pinnarna), karda, effileringssax, gummitutor, mikkikniv (röd), rakmaskin.

Övriga verktyg som används sällan/aldrig: Mars Coat King, Mikkikniv (blå), jättetät kam (spratts 73 tror jag den heter), tovskärare.

Speciellt för utställning: Öronmössa, sidentäcke, ryktsten.

Tass Josephine

taylor__lambert
0

Jag har engelsk cocker spaniel och använder Mars Coat King, karda och rakmaskin.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fialialej
0

BC/Aussie

Jag har en sånhär (liknande) som vi använder nån gång om dagen de två perioder per år när hon fäller.
http://www.dogman.se/sv-SE/Hem/Produkt/Multikarda-L-langa-tander/717003.aspx

Borstar håret under öronen nån gång emellanåt med vanlig hårborste.

"På natten är alla katter svarta"

Cahira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vad jag har till min dvärgschnauzer. Har fler produkter och annat med och en annan klippmaskin för chinese cresteds öron och ansikte samt runt anus på båda. Mars Coat King använder jag på mina BC blandisar också och effileringssaxen bakom öronen på collieblandisen och vanlig saxen för att snygga till hans tassar. 

Minns inte om min böjda sax är med på bilden eller inte men den använder jag för schnauzerns ögonbryn. Så schampo och balsam, öronpuder, tandborstar m.m.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Linnea
0

Har en golden och en beagle. Använder biltemas "furminator" och en karda (inte på beaglen). Rakar under tassarna på vår golden med en vanlig hårklippmaskin.

Skynda långsamt så går det fortare.

isblixt
1

Jag har två cockrar. :) Har en rakapparat till öronen, röd mikkikniv, tovskärare, gummitutor, en kam, tre kardor, klotång, effilersax och vanlig sax. Och ett trimbord för att underlätta pälsvården!