Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 2845 ggr
Whippetgerbilen
1

Vila i frid Malte♥

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För två dagar sen så åkte vi till veterinären med Malte för att prata om hans beteende. Malte har alltid varit en mycket rädd och osäker hund och har bitit oss många gånger. Han började bita oprovocerat och har egentligen alltid gjort det. Men det blev värre. Malte bet min syster i ansiktet helt oprovocerat. Han började även med att försöka hoppa på dom som ringer på dörren. Vi berättade allt för veterinären, och hon sa att det var ohållbart och var förbluffad över att vi hade verkligen försökt och orkat så länge. Och eftersom att vi inte ville att det skulle hända något värre än det som redan har hänt( har en massa ärr på mina ben) så rekommenderade  veterinären att Malte skulle få somna in. Och vi förstod också att det skulle behöva göras, så på onsdagskvällen så fick min lilla fina Malte somna in😭😢. Han blev nästan 8 år gammal och kom hit som 1 åring och var redan då avlivningshotad, men vi gav honom en andra chans och många fler under dessa år… Vila i frid älskade Malte😢😢😭Du kommer att saknas och kommer aldrig glömmas❤️❤️ Hoppas att du är på ett lugnt ställe där du kan koppla av❤️🌺

Dogs is my world ♥

[krysopras]
1

Vad vacker han var.

Vila i frid, Malte.

Whippetgerbilen
0

#1 Ja han var mycket vacker ♥

Dogs is my world ♥

Fransu
0

Beklagar sorgen. Han var verkligen jättefin.  ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Whippetgerbilen
0

Tack♥ #3

Dogs is my world ♥

[Thiah]
1

Beklagar sorgen. Gissar att Malte njutit av sina kärleksfulla 7 år trots sin osäkerhet.

thea_thea
0

Åh nej :( Men han hade ett bra liv även att han var så osäker. Det är jobbigt att förlora en hund, och du har ju redan blivit av med Milo. Livet är orättvist men saker och ting blir bättre. Allt kommer bli bättre

Sugar Mist
0

Jag tycker ni gjorde rätt beslut även fast det är svårt, ni gjorde helt rätt❤️

Jag känner verkligen med er, har själv fått ta bort en hund för samma anledningar, och fy sate vad jobbigt det kan vara, stor bamsekram🌺❤️

-

Cahira
0

Håller med #7. Det är hemskt att ta det beslutet men ni gav honom ett bra liv med många fina år. Jag har fått ta samma beslut med en katt.

Jättestor bamsekram. Håll hårt i de fina minnen ni fick ihop. 🌈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Miner00
0

Styrkekramar till er!❤️ 🌈 Fina lilla Malte!🐶

Ellen89
0

Styrke kramar till er.. fina Malte.

Wenniz
0

Usch vad synd 😢Men jag måste berömma dig å din familj som ändå gav han 7 härliga år hos er, kram ❤️

• Nederlandse Kooikerhondje -