Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 5781 ggr
Stormvindh
6

Storms bildtråd

Den 31/8 hämtade jag hem en liten Australian Shepherd tik kallad Storm, och tänkte nu att det kunde vara dags för en liten bildtråd med min lilla pärla! 😃

Börjar med två bilder från när jag var och träffade henne första gången, bara 5 veckor gammal och med jättefötter ❤️

Medarbetare på Vallhundar

Stormvindh
7

Nyhämtad tjej på 8 veckor!

LinaK
0

Men gulle då 😍 Hur söt som helst! Kul att du fixade en egen bildtråd till din tös.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Ellen89
0

Tycker hon ar sa himla fin! :)

Stormvindh
6

Nyfiken på storebror Calle  och kameran såklart😃

Stormvindh
0

#2 Visst är hon underbar! ❤️

Tack #3, kan inte annat än hålla med! :)

Stormvindh
5

Drygt 10,5 veckor!

Stormvindh
4

3 månader!

[Forest]
0

En tråd jag får "missa" när mannen är hemma. Detta är en ras han verkligen vill ha och visst någon gång i framtiden blir det säkert en sån här hemma om så där 10 år 😉 

Verkligen supersöt liten valp stort grattis. Du har lyckas få härliga bilder på underverket med 👍

Stormvindh
0

#8 - Haha, kan förstå det för de är ju så underbara! Blir garanterat någon mer Aussie i framtiden här också kan jag tänka mig 😉

Tack så mycket! Tyvärr inte så många bra bilder dock när hon var mindre men ju äldre desto lättare blir det ju 😃

woopwoop
0

Bedårande! :) 
Hur gammal är hon nu?

Stormvindh
0

#10 Tack! 😃 Imorgon blir hon fyra månader, drygt 17,5 veckor, så tänkte försöka få lite nya bilder på henne då!

[Lillmatten]
0

åh jätte fin är hon!,verkligen! :)Och måste säga att du är en grym fotograf också!

Stormvindh
0

#12 Tack, visst är hon! :) Och tack så jättemycket, vad glad jag blir! Inte lätt att få bra bilder när hon bara vill vara hos matte hela tiden haha ;)

Stormvindh
6

Idag är Storm 4 månader! Lite bilder från dagens skogspromenad 😃 Tyvärr höll hon sig inte så ren och fin mot slutet efter att ha badat i alla diken 😂

woopwoop
0
Stormvindh
0

#15 I Småland så nästan rätt ;)

[Tilde]
0

Så söt! Himla vacker teckning det där! 😍

Stormvindh
2

#17 - Tack! Visst har hon! Uppfödaren kallade henne för "badringen" pga det svarta som löper runt hela magen haha 😂Syns inte så väl på bilderna (lite mer på de när hon är yngre) men mitt i pannan har hon en "tuppkam" också, eller ja en virvel som ser ut som en tuppkam 😃

[Tilde]
0

#18 Haha awww 😂 La märke till "badringen" på några bilder, så sött!

Whippet
0

Åhh var du tvungen att starta en bildtråd? Jag älskar aussies och guud så söt! Alltid drömt om en aussie, blir nog en om 7 år kanske 😍❤️ Vad är manken på hon nu?

I'm out Vilar huvudet i handen

Stormvindh
0

#19 Haha ja visst är det gulligt! 😍

#20 Åhh, jag hade också alltid drömt om en Aussie innan jag skaffade min lilltjej så jag hoppas att du också får möjlighet till det i framtiden! Underbara små djur! Du får njuta av bilderna så länge 😇

Försökte mäta henne nyss och jag tror det ligger på ca 40-42 cm någonting sådant 😉

Whippet
0

#21 ja en aussi kommer det verkligen bli någon gång i framtiden iallafall :) Då börjar ju hon bli stor nu :) njuter av bilderna. Verkligen blir så glad när jag ser dessa små liven, har själv en liten valp hemma ;) men det är min systers hund, jag har en egen liten blandis på 3 år ;) oj blev lite OT nu :/

Stormvindh
0

#22 Vad kul! Ja det börjar hon verkligen, inser det inte förrän jag ser så tydligt hur hon har växt om katterna ;) Åh så mysigt, valpar är så underbara! Jag har Storm och ändå blir jag sugen på en till valp om jag ser valpbilder någonstans haha :)

Whippet
0

#23 Haha 😃

Jag valpar är verkligen underbara, men ibland kan dom vara så hopplösa 😂

Stormvindh
4

Lite dagsfärska bilder på Storm som nu är knappt 4,5 månader 😃

Kadoor
0

Så himla underbart söt, man smälter juu! 😍

Önskar att jag också fick skaffa en Aussie, men tror tyvärr inte att föräldrarna går med på det. Inte heller hunden(han är familjens) som redan finns här hemma haha… :< vore så kul med en egen!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

monstermash
0

Åh vilken sötnos!

Stormvindh
0

#26 Tack! Visst är hon 😃 Åh, jag förstår dig! Har själv längtat jättelänge och trodde inte jag skulle kunna skaffa egen hund så länge jag bodde hemma då vi inte trodde att andra hunden skulle acceptera det, men han har tagit det jättebra och imponerar på oss hela tiden med just det!

#27 Tack! Kan inte annat än hålla med 😉

LinaK
0

Så söt hon är.

Verkligen häftig färgfördelning 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Stormvindh
0

#29 Tack! Ja jag älskar verkligen hennes badring! :)

Stormvindh
3

Lite bilder från i lördags då Storm blev exakt 5 månader! 😃 Stora öron och börjar ÄNTLIGEN tappa huggtänderna!

Cahira
0

Oj vad hon växer! Och guuud vad liten hon var i #0 😃 Bild 2 i första inlägget är ju bara såååå goo! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
0

#32 Visst gör hon! Långa ben börjar hon ha nu och tung också, 13,2 vägde hon i veckan jämfört med förra månadens 10 kg😉 Haha ja visst var hon sjukt söt! Det är grymt hur snabbt de växer 😮 Ingen valppäls längre eller så ;)

Cahira
0

#33 Ja det går undan! Man tar hem dom, sen poff har man unghund. 😃

Stormvindh
0

#34 Haha, ja det är ungefär så jag känner också just nu! Jag bara vaknar upp en dag och "Oj, nu var hon vuxen" ;)

Cahira
0

Haha precis så!

Stormvindh
6

Lite vinterbilder på Storm (nu snart 6 månader) från hennes första snö samt en liten julbild 😃

russin
0

Så otroligt mycket hans färg har djupnat - främst det röda🙂

Cahira
0

Jag tror bestämt att jag måste komma och kidnappa henne. 🦸‍♂️ Hon är så duktig och vacker! 😍

Stormvindh
2

#38 Hennes* 😉 Och visst har dom! 😃

#39 Haha! Ja hon börjar bli så fin! Tyvärr tror jag inte hon hade blivit så ledsen om någon kidnappade henne, hon älskar ju alla som hälsar på henne 😮

-Aida-
0

#0 #1 De va dom sötaste valp bilder jag sett.😍

lovechivas
0

Blir bara vackrare och vackrare :)

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

russin
0

#40 - sorry, vet inte vart "han" kom ifrån😂

Stormvindh
0

#41 Ja visst var hon underbar 😍 Kan inte fatta längre att hon har varit så liten!

#42 Tack! Kan inte annat än att hålla med! 

#43 Haha, jag är så van vid att alla som träffar henne säger "han" så det händer 😂

MaaariaS
0

Helt underbar ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Stormvindh
2

#45 Tack så mycket!

Idag blir Storm 6 månader och väger nu 16 kg med en mankhöjd på 48,5 cm 😃

Cahira
0

Grattis till sexmånaderstrecket! 🎈

RosaMoln
0

Vilken otroligt fin tjej du har :D Önskar att jag hade haft orken till att ha en aussie men det blir lite lägre aktivitetsnivå i vårt hem ^^,

Stormvindh
1

#47 Tack! Kan inte förstå att hon är så stor redan 😮

#48 Tack!! Haha, ska inte säga att jag inte var lite orolig över detta med, men har funkat bra hittills och är mest glad över att hon tvingar mig till att faktiskt gå ut och gå regelbundet vilket jag aldrig skulle ha gjort i annat fall haha 😉

Stormvindh
3

Nu när det har snöat i två dagar är Storm självklart överlycklig och passade på att ta lite bilder! Några mer och några mindre vackra 😂

MaaariaS
0

Så underbar hund ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
0

Jättefina bilder!

Stormvindh
0

#51, #52 - Åh, tack så mycket!

Levijo
0

Gud så fin! Hennes färger har blivit otroligt klara också tycker jag! Gillar "glasögonen" hon har också 😃

Stormvindh
2

#54 - Tack! Ja visst har dom, tycker jag upptäcker så många nya mönster i pälsen i och med att färgerna kommer fram! Haha, hennes syster har det likadant med glasögonen, visst är det charmigt ;)

Saffran0Spice
1

Underbara bilder!
Storm är en mycket vacker hund, tycker verkligen om hennes teckning ^^

Stormvindh
1

#56 - Tack! Tycker med hon börjar bli så vacker nu när hon börjar få päls och färger :)

Cahira
0

Åh jag märkte samma med min katt! Ju äldre hon blev desto mer mönster och annat kom fram. :) 

Jag verkligen gillar att du delar med dig så många bilder på henne för hon kommer jag nog aldrig tröttna att titta på.

Det gäller alla förresten! Skapa bildtrådar! Visa bilder! Jag ÄLSKAR hundbilder och har inget emot om forumet spammas med tonvis av bilder. :)

EDIT:  Oj shit förlåt, jag trodde vi var på Vallhundar. *skämmer ögonen ur mig*

Stormvindh
1

#58 - Haha tack! Tur att du gillar det, får lite dåligt samvete över att bildbomba emellanåt! Har nog ungefär ett par tusen bilder till liggandes men som tur väl är orkar man bara redigera en tio stycken per tillfälle ;) Men tycker också bara det är roligt med bildtrådar!

Levijo
1

Bildtrådar är jätteroliga! Speciellt när man får se utveckling från valp till vuxen! :D

Stormvindh
0

#60 - Ja precis det tycker jag också! :)

[Nettan120]
0

Söt hon är tror jag smälter 🌺❤️

Stormvindh
0

#62 - Tack! Då är vi två ;)

Stormvindh
2

I fredags blev Storm hela 8 månader! Hon väger nu 19 kg och är ca 51 cm i mankhöjd :)

Cahira
0

Hon blir verkligen bara finare och finare! Ska bli kul att se vad ni formas till med åren! :)

Stormvindh
1

#65 Tack! Är inte förrän på sista bilden som jag ser hur stor hon har blivit, haha! Ja det ska bli spännande att se vad vi tar oss an :)

Cahira
0

Vet vad du menar. Hade samma "holy sh-" moment med Frodo sådär en vacker dag så såg han plötsligt så vuxen ut. :P