Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 781 ggr
[Tex]
0

Espree blandning fråga

Jag har precis köpt espree schampoo, balsam och två blandflaskor till det. Det står att man ska blanda en viss mängd av produkten med en viss mängd av vattnet, men kan man fylla en hel (stor) blandflaska, även om man inte använder allt? och sedan spara det och använda det nästa gång man badar hunden. Eller blir det dåligt på något sätt av att blandas i vatten och sedan bara stå fram till nästa gång man använder det? (Tänkte eftersom det står att man ska blanda med varmvatten, och det kommer ju bli kallt när det bara står) Fast samtidigt så känns det som att det inte borde vara något problem.. för det är ju trots allt bara vatten.

Kallaterrier
0

Det går jättebra att låta det stå i flaskan, det är ju bara utspätt schampo. :)

Cahira
0

Jag har små hundar och jag fyller till halva flaskan och sedan squirtar jag ned lite schampo och skakar flaskan. Tänk dig diskmedel i diskhon ungefär, krävs inte mycket för att få bra resultat. Det är lättare att blanda mer om man fyller till hälften än att ta en hel och ha massvis kvar som är kallt sen. 

Ungefär som han blandar här, men jag blandar MYCKET mindre i vattnet än han gör. Vet att det är pure paws och inte espree men utspädes är utspädes oavsett. :) http://youtu.be/_ywl0BnQfx8?t=47s

Det varierar vilket espree jag använder hur starkt jag blandar, men oftast trycker jag bara 2-3 sekunder.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
0

Tillägg, om det var utblandat för mycket kan man alltid blanda en gång till och schamponera en gång till. Men less is more har jag märkt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.