Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2405 ggr
Berlod0408
0

Morrande hund

Jag har en 8 årig kastrerad hanhund som vaktar oss människor och sovplatser. Inte mot människor utan mot mina 2 tikar, 15 och 16 år gamla. När han morrar och visar tänderna så verkar dom inte uppfatta det innan det smäller. Dom både hör och ser dåligt. Hur ska jag agera? Om vi försöker avleda honom fysiskt så morrar han mot oss.

Whippet
2

Kanske separera hanen med tikarna, tror tikarna skulle tyckt det vart skönt att få lite lugn och ro nu när dom är så gamla..

I'm out Vilar huvudet i handen

[Juel70]
3

Om han morrar åt er, så har jag tips. Ta inte tag i hunden, räck inte fram handen eller nåt för att ta tag i halsband el dyl, .. om han är i sängen… dra ner täcket (med honom) som han ligger på.  Annars kan man också närma sig stående om han ligger på golvet, sidledes och ta över hans plats så han går iväg.

Likadant kan du göra med gammelhundarna.. att du ställer dig mellan och "motar" bort morrhunden och visar att du bestämmer över andra hundarna också.

Vizzla
1

Har han någonstans där han får vara ifred? Om han morrar och visar tänderna så vill han vara ifred. Kan ni erbjuda honom någon plats där han får vara ifred? Alla behöver få sitt eget utrymme.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Berlod0408
0

Det finns tyvärr bara ett ställe för honom och det är där VI är😊 Han är lite ängslig Av sig och följer oss överallt. Blir svårt att separera dom när alla vill "vara med". Man hinner tyvärr inte alltid med när damerna dyker upp. Undrar om jag skall fya honom när han morrar? Verkar som att dom inte uppfattar vad som händer innan det är försent.