Orolig över vår relation....
Hej! Jag efterlyste passande raser i en tidigare tråd och just nu ligger kromisen och sheltien högst upp på listan. Men jag har börjat fundera på en grej.. Jag har en sk. "lånehund" eller "sköthund" som är min grannes hund. Hon är en setter som jag är ute med nästan varje dag. Jag tränar med henne, busar med henne, myser med henne och ibland brukar hon sova hos mig. Hon har varit min allra bästa vän i vått och torrt i tre, fyra år. Nu är jag så orolig att vår relation skulle skadas om jag och min familj skulle skaffa valp till sommaren… Hon kommer ju självklart vara med mig och den nya vovven ute och så, men det känns som om vår vänskap kommer att få sig en törn… Det känns så svårt eftersom att hon inte bor hos mig. Hon är verkligen världens bästa och jag älskar henne med hela mitt hjärta men jag känner mig så redo för en liten valp… Är min oro befogad och finns det något som jag kan göra för att förhindra att detta sker? Tack i förhand
Tror inte att du riskerar er relation mer än om hon var din hund på heltid och du skaffade en valp. Klart att det lir en omställning men tror inte att det kommer påverka er relation negativt. Introducera valpen rätt och fortsätt att bry dig om den andra hunden på samma sätt så kommer hon att anpassa sig till den ändrade dynamiken i din flock 😉
#1 Tack! Det lättade verkligen! :D Vi får väl hoppas att vi får tag i en liten valpis till sommaren då :)
Om du fortfarande gör saker med den andra hunden så kommer det inte ske mycket, bara båda blir "uppmärksammade" så blir det nog bra ska du se