Inköpslista för kommande valp?
Hej!
Tänkte om ni kan hjälpa mig att skriva inköpslista till kommande valp? Det är en liten hund, Petit Brabancon.
Vad är det ni kommit på först när det behövs att man inte har det?
Bajspåsar
koppel/långlinor, sele,
mat (naturligtvis), något att tugga på,
klosax, eventuellt sånt här medel som man kan sätta på en klo som man klippt för långt i (så att det slutar blöda),
sparris på burk (jag vet inte om det ska vara något speciell sparris-sort, eller om det funkar med "rå" sparris, tyvärr),
tandborste (för att vänja in),
Det var i alla fall det första jag kom på! Hoppas jag var till någon liten hjälp :)
- Säng ( Om hen nu inte sover i din )
- Leksaker c:
- Godis ( Även om träning kanske inte är det första man tänker på )
Allt jag kom på som #1 inte tagit med xD
Oh, och eventuellt något att avgränsa utrymme med! Jag säger inte att man ska göra det jämt, men ibland kan det vara trevligt - typ när du har spillt ut två liter chokladsås på golvet och valpen bara vill ha, eller valpen är helt sjukt kär i dina nya 3000 krs skor, och du helt enkelt inte orkar.. Då är det trevligt att kunna slänga ut lite kompostgaller, speciellt första veckorna, istället för att stänga in valpen någon annan stans. Kan också vara guld värt att hålla nyfikna valpar från släktingar, eller nyfikna släktingar från valpar :D
Borste/kam kan också vara bra. Det är inget nödvändigt, men bra för att vänja valpen att bli hanterad och så. Mat-och vattenskålar.
//Flöffo
#1 Vad är syftet med sparrisen? För tänderna eller för att linda in saker valpen kan ha fått i sig?
Tack! 😄 #5 sparrisen är om de ätit något vasst har jag för mig.. Alla trådarna i såarrisen lindar in föremålet. Inte helt hundra men ganska säker 👍
#5 Jajamen - för att linda in vassa saker! :)
Tack för svar! Den ska vara kokt i sådana fall :)