Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3956 ggr
Minmilou
0

vad har era hundar för smeknamn?

Min hund heter Milou men har har en hel hög med smeknamn haha.. Brukar kalla han för; mugge, mugge pugge, puff,puffi, sötnos, muggi, dövöra (bara på skoj, för han har extrem selektiv hörsel ibland ) :p och självklart hans riktiga namn milou :) Vad kallar ni era hundar?

taylor__lambert
0

Micke heter min grabb och kärt barn har många namn
Pucko, nöt, söt nöt, Mick, skit unge, Bitch (någon han reagerade på som liten och det vart hans inkallning), plutt, bäbbe, nuffe, gosse, fluff… tror det finns mer :p

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

MoaE
0

Hunden heter Chibi, kallar honom; Chips, Chib, Chipsi,  Sibi, Sib,  Sips, Chibo, Chiblib, Bebis, Bebo, Schizo(han är lite speciell..). Så det är några stycken😃

JoannaLi
0

Ett av våra stora är "Mellan". Det är ett tema vi har, Liten, Mellan, Stor, Krigardrottningen. 

"Lilla vännen", eller "älskade vän" lite condescending är också vanligt. "Tjockis" är också ganska vanligt tyvärr - jag kommer att ge honom komplex. 

"Vargen" är ganska ovanligt, men det händer. "Storvargen" när han känner sig extra stolt. 

"Smartskaft". 

Jag är väldigt positiv? (Hunden heter Jappe.)

Tiken heter Drottningen eller Tanten. Punkt. (Tassa.)

VildaVittra
0

Casper- mannen i mitt liv, stjärtnisse, Don Casper, Karlsson, efterblivna jycke, bajsmeister, ärthjärna…finns hur många som helst och jag älskar faktiskt hunden, trots att han inte alltid har så snälla smeknamn.

Lilla Pi- Pialotta fjantpotta, pussmördarhunden, mattes lilla rumpvärmare.

Navdi- benget, studsboll, straffet för mina synder, Navdur, Einstein.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fuzzie
0

Min lilla vavva heter Chicco men kallas även för följande av mig, min familj eller mina vänner: 

Chicken
Chiccolito
Chickenman 
Chickenmanee (uttalas ii på slutet) 😃 
Chiccolina (kompis som kallar honom det..) 
Tosse (min lillasyster kallar honom det) 🙂 
Tootsie (syrran igen) 
Knytet
Skrutten 
Skruttas (brorsan kom på detta) 🙂 
Pyret (jag specifikt kallar honom för det) 😍 
Gulle 
Rutger (farsans påhitt) 🙂
Knäppis (då han gör allmänt osmarta saker..) 😇

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

hannaj98
0

Min hund heter enligt stamtavlan Alicia men det kallar vi henne aldrig. Vi ser Iza iprincip som hennes riktiga namn. Annars är det väl gumman, busan och lite sånna vanliga och matvrak, toker mm beroende på hur hon beter sig just då.

[Wilbur]
0

Mina heter Valentine och Deuche i stamtavlorna.. De heter till vardags Yngve och Loke men brukar ändå kallas Lowkie och Yngvis/Yngvisson :)

Arrowhead
0

Oj, det är en del!
Totte - Gammelman, farbrorn, farbror Torsten, snusket, El Torsto
Mio - Dios Mio, Mi, igelkotten, spinken, den lilla svarta
Yissah - Fluffet, Los mumrikos, mumriken, snuskmummer, pissruska, fluffrumpa
Loke - Toker/token/tokig, lokrumpa, tassnisse, loken, loki, tooki tooki bird, valpen, djuret, den där håriga, dummer..

Det är dom jag kommer på nu iaf  😃

Turast
1

Stamtavle namn: Mironik´s Juniper
Tilltalsnamn: Jamie
Smeknamn: Jamie Poo, Pichie, Poopie, Doopie, Dippi, Zippo, Prrrriiipiii, Maaakii, Doschie, Baapieboo, Jejmster, Jejmsson, TapiTooshie, Tiipii, Pejmi, Pejminen, Pejm, Pejmipoo, James, Jamie Pejmi Päron Pung… med mera.. haha 😂

Jag kallar honom i princip aldrig Jamie, det blir Pejmi istället! När han är lös blir det oftast "Prrrrrrrrrrrrrrrriiipiiii!" När jag vill att han ska komma haha! Och när han är småbusig och man ska låta lite låtsasallvarlig(med skratt i rösten typ) så  blir det ett "Maaaki…" 😎

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

SparklingTindra
0

Mina tre shelties heter Tindra, Enya och Lumi men blir ofta tilltalade med diverse smeknamn (som dom lyssnar lika bra på och dom vet vilket namn som hör till vem) Tindra: Niini, Tiini och Tin. Enya: Penni och Räkan Lumi: Mumin, Loppan och Lum

Belphi
0

Kärt barn har många namn säger man ju… Han heter Riley men annars är det lätt att han blir kallad, Moff, Toffelgubben, Moppelhunden, RiRi, gullegubben, Kisse, Gullegryn, Hjärtegryn, med mera, kommer inte på alla nu haha, men det blir en hel del annat han kallas. Använder mest hans namn vid inkallning och när jag vill ha hans uppmärksamhet. 🙂

Wellcraft
0

OJ…
Elvizp 
Grisen
Ellvit
Ellvitto (eeh ja, kanske hade en dålig klang..)
Yrvädret
Hunten
Baby

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Minmilou
0

Oj! Man kommer på nya smeknamn hela tiden ;)

fridarebecka
0

Trassel heter han egentligen men kallas:
Trallan
Trallanballan
Trasslet
Prinskorv(för att han är en liten prins och en liten korv)
"Din lilla raggsocka"(för att han ser ut som en när han är nyduschad😂)
Murveltuss(Hemma hos oss är betyder murvlig=mysig/gosig)
Trasselibobbo
Älskling
Trazelman(uttalas Trejselmäään😎)
Trasselboy

Och alla utom jag och sambon kallar honom för Trasselsudd 🙂 Han lyssnar/regarerar på Trallan, Trasslet, Trasselboy(antagligen för att de låter som Trassel) och på Älskling ❤️

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Kallaterrier
0

Kalla: Kallis, Knallan, Kanallan, Knashunden, Kallabalik, Hundelunden Rackan, Bushunden, Voffe-Noffe :) Och säkert en miljard till!

jultor
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min mammas hund har vi några smeknamn på, han heter Torro (;

Torrolainen 

El-torro

Stördo 

Söt-nöt

mongo från kongo

björnen 

torro-mannen

den farliga vargen

cujo (hahah från filmen… Tyckte dom var lika även fast dom är allt ifrån lika 😂)

Stornos

Pucko

Ja dom vanligaste namnen vi brukar använda (":

bjussar även på en bild på honom då vi nyss fått hem honom (;

Oliviahack
0

Min heter Eila

Blir väl Heila, Peila. Är inte mycket för smeknamn. När det gäller ute så är det alltid hennes riktiga namn.

Zvintos
0

Grim: Stinkis, mulle, herrn, pucko.

Evi: Pevis, fröken paranoia, betongsugga (är snudd på omöjlig att flytta på i sängen när hon väl somnat), fröken.

Det är väl de smeknamn som används flitigast just nu. 😛

LouiseKW
0

Acke kallas för Ungdåren ibland. Min kompis son kallar honom för Acke-Mannen eller Acke Packe, haha.

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

Signizen
0

Min Dora brukar kag kalla Doris och Tindra kallas Tindris och bebis.

IngaTrnqvist
0

Brownie - Brun/Den Bruna (hunden) i olika varianter, Bimbo, Bambu, Koffing, McPuffin, Poff, Kiitos, Koirapoika (nej jag kan inte finska). Sen har de flesta jag känner egna smeknamn på honom: Brunis enligt många vänner Brandy enligt rallyinqstruktören Perry/Agent P/Agenten enligt ena systern Bauri enligt andra systern. Kärt Fjoll har många fjollnamn :D

Emouse
0

Jag har väldigt enkla på mina… Oskar: Osk och ullråtta (puli valp) Keera: Kir, Bebis (Min egna American Wolfdog x Springer spaniel valp) Lipton: Lipp, Snurrpelle (Engelsk cocker spaniel valp)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

neasfotografier
0

Lotus - grisen (han låter som en gris ibland), chefen, lotus-pilotus, tjockis (han är inte tjock), buffeln. Kommer inte på resten 😛

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Hell
1

Hastur: Hasse, Hasse-man, Hans, Hattur, Skällur och Vår Hjälte är väl de vanligaste. 😉

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Levijo
0

Hon heter Salsa, men har några smeknamn: 

Salsen, Salsis, arbetsmyra, marodör, kebab (pappas smeknamn på henne), korvunge, skithund, mopsis, kampmops, mördarmops, snuskhund 😃

wonderland
0

Nelly heter hunden, men blir ofta kallad för " Nelly-Felly" , "Grisen", "rödöga/djävulsöga"-då hennes ögon lyser rött 🤪

"nallen" , "Nessy", "Nella".

Min andra hund heter Elsa- lurvig liten äldre hund, 

Blir ofta kallad för " päls-Elsa", "tanten", Gammjäntan" m.m.

Murmeltuss
0

Han heter Jackson på papper men har alltid kallats Jax. Men jag kallar honom även Piggy ganska ofta, hehe!

Murmeltuss
0

Även finkorv och grisen förekommer!

Hiro
0

Voffen, Lill vovven, Vovven, Svart hun, Svarten & Svartisen

skramlan
0

Min Tax heter enligt stamtavlan Dandy. Men nästan alla kallar honom för Danielsson. Kallas också för taxen och toker och fegis.

CissiD
0

Ojoj de blir många, han heter egentligen Pascal men kallas för:

Plutt-plutt, plutt, plutten, skit unge, byracka, sötnos, mysgos, älskling, vargen, monster, toker, knasboll, fegis, korven, skithund, grisen, pluttinutt, godisbit, godisgris,  matvrak, spårarn. Och många fler. De flesta är positiva men de dyker upp en del elaka också när han inte lyssnar. Han har fattat att han heter plutt, plutt plutt och Pascal de andra lägger han dövörat till ;)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

shelbyeleanore
0

Min schäfertik heter Juttan, men då jag har svårt för det namnet (inte vi som döpt henne) blir det ofta "Jutti" :) Även Monster, Tok eller Snuttis :)

Stormvindh
0

Min tjej heter Storm och heter för det mesta Stormen eller Stormbebis, men likt många andras smeknamn brukar hon också heta vännen, stumpan, gumman, älskling, tjockis, pucko, tönt, fjant, galning, skitgris, gullunge och liknande… För ovanlighetens skull har hon inte fått särskilt många variationer på sitt namn ännu, brukar ha en miljon namn till samma djur i vanliga fall ;)

Andra hunden, Carl, brukar få höra Calle, Calleponken, Calle Nalle, Bubben, Bubb, Bobbo, Calle Banan, Kung Carl den åttonde (heter den åttonde i stamtavlan), diva, gubben, tjurgubben, surgubben och en hel del till namn som är i stil med de nämnda ovan :)

Medarbetare på Vallhundar

Whippetgerbilen
0

Min hund heter Malte och jag brukar kalla honom för Krea, kreatur, möööö, palte 😃

Dogs is my world ♥

IngridSvensson
0

Min hund heter Eyvind (Ejvind i stamtavlan) och han kallas mestadels för lilleman. Men sedan kallar vi honom; lillskit, korven, pruppis, lillefis, korv, lillhunn, pruppen och gosfis.

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

luckysheltie
0

Har väldigt många (och konstiga) smeknamn på min sheltie på 11 månader…

Nudel, Noodle, Minifluff, Mininudel, Strudel, LuckPuck, Muffe, Luckelpuck, är de jag kommer på nu, men har säkert fler😂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

amandasjo
0

Vi ska döpa vår till Jackson. Han ska då kallas Jax :)

Flöffo
0

Kallar William för jätte många saker, Willy och Flöffo är väl de vanligaste :)

//Flöffo

silversessan
0

Det här är Sindra men hon brukar kallas för;

Sindrus Gamgee-Took (Hon fick "efternamn" inspirerat från sagan om ringen)

Sindrus (Det bästa man kan säga när man ropar på henne)

Sindrus den slickige

Dumbo (Hon har så stora öron och kan vara lite irriterande ibland)

Satmara (Det är vad jag tänker när hon gjort något riktigt dumt och ibland säger jag det på skoj)

Älskebiten

Det är dom jag brukar säga mest. När man säger Dumbo slutar hon att göra vad för dumt hon nu håller på med. Om man först säger Sindrus tittar hon glatt på en men när man säger Dumbo tittar hon bort hehe. Sägare man Sindrus Gamgee-Took lägger hon huvudet på sne. Så hon vet lite halvt vad jag menar när jag säger smeknamnen 😃

silversessan
0

Justja, Sindra däruppe brukar även kallas för Silversessan, då hon är lite silvrig på ryggen och min lilla sessa såklart! 🙂