Carrier lax och ris?
Ville bara höra om någon vill dela med sig om uppfattning/erfarenhet av carriers torrfoder? Våra hundar äter färskfoder men jag vill ha ett torrfoder också av olika anledningar. Dom har lite halvkänsliga magar och har hört att detta ska vara snällt då. Plus att det känns bra med lax för omega 3 och 6. Har någon erfarenhet av Carrier överlag?
Vi gav Carrier kyckling & ris samt lamm & ris förut, vår hund har alltid haft känslig mage och funkade sisådär på båda dessa sorter… Magen "kraschade" rätt ofta och hon hade en del dagar med lite lösare avföring. Så för oss funkade det inte… Finns andra sorter som är billiga men med bättre innehåll. :) Sen är det ju från hund till hund såklart.
Gav vår förra hund Carrier då hon vart jätte dålig i magen och pälsen av royal canin som hon åt när vi tog över henne. För oss funkade det jätte bra, tror det va premium hon åt :) Enligt min åsikt är det ett av dem bättre foder som finns inom den prisklassen. Hoppas du hittar ett foder som funkar bra till dina vovvar ^^, Och att någon här inne kanske har erfarenhet om just lax och ris 👍
Ts Har dom ätit torrfoder innan?
Jag tycker det låter som att detta foder är en del ris i, vad är det dina hundarna brukar reagera på något speciellt ? Donna våran ena tik hade jätte känslig mage när hon flytta hit efter foderbyte till färskfoder voh så vart magen mycket stabil och vi ger även torrfoder idag Acana för små hundar ren slump att det vart detta foder men mannen köpte fel och hundarna verkligen älskar denna sort. Idag äter dom två mål torrisar och ett färsk, vissa dagar skippas middagen och byts ut till råkost.
Den ena har ätit torrfoder första året av sitt liv och den andra flyttade hit som vuxen men han äter färskfoder. Båda äter färskfoder nu men magarna är sådär tycker jag…. Ibland hårt och ibland löst, men framför allt så bajsar dom väldigt ofta, även om det är lite. Har torrfoder framme fritt för jag vill att dom ska tugga lite med, (inte så mycket för ben?!) och fylla ut på dagen. Dom får färskt på morgon och kväll.
Ska tillägga att dom äter väldigt lite torrfoder dock, fast det står framme. Tror dom äter max en dl tillsammans per dag.