Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1306 ggr
Yanni3
0

Ny kastrerad tik

Jag kastrerade min tik i Måndags och hon piper väldigt mycket hela tiden förutom när hon sover.
Finns det någon här som har kastrerat sin tik och haft samma "problem"?

Kallaterrier
0

Hon kanske har ont?

Yanni3
0

Ja jag tror de också men tycker att Metacamen borde verka så  pass att hon inte ska ha ont.. =/

Kallaterrier
0

Verkar hon besvärad så slå en pling till veterinären. Det är ju dumt att hon har ont i onödan.

Yanni3
0

Ja verkligen! Hon har en sån gummi höna som hon springer runder med hela tiden och piper. När jag tog den ifrån henne igår så leta hon förtvivlat överallt sen idag har hon varit tyst.. kan de kanske vara så att hon är typ skendräktig?
Ska hon väl inte bli längre nu när hon är kastrerad?

Kallaterrier
0

Det troligaste är ju att det är det oläkta såret som stör och stressar henne, hon begriper ju inte vad som hänt henne.

Yanni3
0

Ja antagligen är de väl så. Jobbigt bara när man inte kan göra ngt åt de. =/

Kallaterrier
0

Du kan ju höra med veterinären om det är okej att öka det smärtstillande.

Yanni3
0

Ja givetvis ska jag prata med dom. =) Hon ska ju inte gå och ha ont!
Min tanke va mer om de fanns ngn här som varit i samma situation.

Karolina-H
1

När jag kastrerade min tik var hon väldigt öm ochkunde pipa i någon vecka efter operationen. Men är du osäker så ring veterinären alltid bättre att göra det en gång för mycket :)

Codeavalone.blogg.se

Wellcraft
1

Hon har säkert lite ont bara. De ska ju inte ha jätteont, men vissa hundar är mindre tåliga en andra. Prata med din veterinär.
Det är ju en stor förändring och kan vara lite läskigt för hunden, speciellt när så många hormoner försvinner.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

russin
1

Även om man får smärtlindring efter en operation, så tar det ju aldrig bort smärtan helt. Det kliar säkert även i såret och känns obehagligt - samt att vardagen inte alls ser ut som vanligt då tiken ska ta det lugnt för att kunna läka.

Försök gärna ge lite mataktivering av något slag, som tar lite tid - så får hon annat att tänka på en stund 🙂

Yanni3
0

Okej. Jajo kliar gör de för märker att hon gärna vill åt de även om hon inte kan (Har tratt på sig).
Ska till veterinären på Fredag så ska prata med dom då. 🙂
Mataktivering är jättebra! Måste dock bara hitta något som lockar tillräckligt mycket. Hehe 😛