Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1580 ggr
Lizelda
0

Frustrerad

Nu blir jag så frustrerad! Igår kväll så hittade jag årets första fästing! Det kommer tidigare och tidigare varje år och jag vill inte börja plocka redan nu! 😭

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

MrLife
0

Det är så det är att ha hund…
Något man får räkna med när man har det.
En del av ansvaret

Grace2009
4

#1 Klart det är, men det är en av de tråkigare sakerna med att äga djur, och smittorisken det bidrar med är inte så lockande heller.

Kallaterrier
0

Ja, det är trist, vintern har varit alldeles för mild.

MrLife
0

Detta är ju inget ni kan göra något åt…
Ni visste om det när ni skaffade hund, varför lägga tid och energi på något som ni ändå inte kan göra något åt?

Grace2009
6

#4 Men det kanske är tänkt som en "varning", att de redan vaknat till liv igen.

Lizelda
7

#4 Va? Självklart vet jag att det inte går att göra något åt det. Få det inte att låta som att jag inte vet vad jag håller på med när det gäller hundar för det gör jag verkligen. Det var menat som en upplysning för andra.

Em_
9

#4 Du kanske skulle följa ditt eget råd? Så länge bönder pratar regn kommer hundägare diskutera fästingar :)

russin
1

Detta år kommer bli en år med miljoner fästingar och miljoner sniglar - och med det en eländes massa smittor 😕

Ambrose
0

Usch! Jag hoppas att Nita är lika oattraktiv för fästingarna i år som hon var förra året… Då fick jag fler fästingar än hon… när kompisen plockade 13 fästingar på sin hund efter att våra hade lekt så plockade jag 1… hoppas hoppas! X(>_<)X

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Lizelda
0

#9 I feel you sister, vi har en hel kennel och har en stor tomt där de springer lösa hela dagarna så det blir mååånga fästingar T.T