Cykla med hund i sommar?
Jo, jag funderade för några dagar sen på hur jag skulle göra i sommar. Jag har ingen bil, eller körkort för den delen så om jag ska ta mig någonstans blir det oftast promenad eller cykel, och på sommaren älskar vi att bada men tycker det är så tråkigt att behöva fråga om någon kan skjutsa dit oss hela tiden (Det är ca 1,8 mil), och det går inga bussar dit.
Då kom jag på att vi kunde cykla dit, men jag tycker det är lite för långt för henne att springa 1,8 mil bredvid en cykel, på asfalt/grusväg (mest asfalt) mitt i sommaren, det är ju ganska varmt även om man åker på kvällen.
Jag tänkte då någon sorts cykelvagn man kan sätta bakpå cykeln, så att hon slipper springa bredvid, och kan få lite skugga, man ska ju hem också. Det är ca 2 timmar fram och tillbaka. Och hon är ganska stor, så problemet är ju att den måste vara tillräckligt stor för henne (Hon är en 3-årig labrador)
Låter det helt konstigt? Jag tycker själv det låter lite konstigt men tänkte att jag kunde skriva här och se om ni har några bra åsikter och tips :)
En flakcykel kanske skulle passa bättre?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det finns ju jättefina cykelvagnar till barn. Med tack och fönster. De är nog dyra, kanske du kan få tag på en begagnad. Där borde rymmas en del annat du vill ha med till stranden. Fast inte picknick-korgen om det är en labbe…..
Ja antingen kan du ju köpa en cykelvagn till barn, begagnad eller ny… Och anpassa den till hunden :) annars finns det cykelvagnar för hund här: https://www.vidaxl.se/p/90093/cykelvagn-for-hund-lufsen-rod-svart
#1 Jag tänkte faktiskt på flakcykel direkt efter att jag startat tråden, men vet inte vart såna finns?
#2-3 Har kollar på såna vagnar till barn, men jag tycker dom är lite för låga, Om hon vill sitta upp så ska det ju iaf vara 60 cm i höjd :) Ska kika på de för hundar!
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus