Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 9217 ggr
amandasjo
0

Petit Brabancon?

Hej Hej,

Jag och min sambo har efter mycket "åh, en sådan hund ska vi ha" kommit fram till att en Petit Brabancon hade passat perfekt för våra behov efter att ha läst beskrivning för hundrasen.

Jag känner dock inga som har en sådan hund utan vill kolla i fall det är någon av er som har erfarenhet av rasen?
Hur är den? Är den krävande? Är det "liten hund i stor förpackning"? Är den så underbar som de verkar? 😊 
Ge er era personliga åsikter och erfarenheter av rasen så är ni gulliga!

/Amanda

thea_thea
0

Jag var intresserad av denna rasen innan, de andra griffinraserna också så jag tassar!

amandasjo
0

Åh, vad kul! De verkar ju helt fantastiska! Själv vill jag gärna ha en släthårig 🙂.

thea_thea
0

Jag också, dom andra ser ut som små apor… Fast det gör branbaconerna också ;)

amandasjo
0

Haha ja, som grumpy cat! Såå söta!

Wat
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har två st Brabanconer och jag kan säga att dom är helt underbara! Man blir lite beroende :) Det är roliga hundar som är extremt tillgivna! Följer husse/matte öööööverallt (på gott och ont) ;) Kan starkt rekommendera rasen 👍

amandasjo
0

Åh, vad glad jag blir att höra det! Känner mig helt förälskad i rasen innan jag ens träffat en! Ska prata med en uppfödare i eftermiddag om kommande kull.
Hur är de annars? Är de väldigt "needy" eller är de lite självgående/självständiga med? Skäller de mycket? Är de lättlärda? 😃

Wat
0

Otroligt lättlärda! Våra gör vad som helst för lite godis eller mat :) Dom vill verkligen vara till lags, men kan också vara envisa…. Vår ena är väldigt självständig och den andra är väldigt needy, så det varierar antagligen. Men båda skulle kapa sina tassar för att få va med! Däremot har dom inga problem med att va själva hemma, helt enkelt ultimata :) Vad gäller skällandet så sa alla att rasen sällan skäller, vilket jag personligen inte anser stämmer riktigt……. Våra meddelar direkt när det kommer någon och det kan jag tycka är ok, men det är inte så att dom står och skäller inomhus för alla ljud utan det är när det kommer någon dom inte riktigt känner. Sen är våra inte så jätteintresserade av andra hundar utan är ganska nöjda med sin familj bara :)

amandasjo
0

Åh, vad skönt att höra! :)
Ja, att de markerar att någon kommer är ok, sålänge de slutar när man fattat att det är någon där. Men det går förhoppningsvis att styra lite om det blir allt för besvärligt! Stort tack för all info. Jag kanske skickar ett meddelande till dig om jag har några andra direkta frågor, hoppas det är ok! 😃

Wat
0

Hjälper gärna till med allt jag kan! :) var ska du titta på valpar?

amandasjo
0

Ska prata med en uppfödning i Stockholm i eftermiddag. Honan är en från Blåkullas kennel. Vad jag förstått är Blåkullas hundar väldigt bra? De verkar finnas lite utspridda :)

Wat
0

Bor du själv i Stockholm? Vår svarta hane ska bli pappa om ca 10 dagar med en tik från animalcompaniet. Tror det är Uppsala. (Hanen parades innan han flyttade hem till oss) Mamman till vår tik kommer från Hierners.

amandasjo
0

Nej, vi bor i Halmstad. Men rasen är tydligen inte så poppis här nere ;). Jaså? Hierners har jag med blivit rekommenderad!

Arrowhead
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var du intresserad av de andra griffonraserna också så har vi en Griffon Belge-kille vid namn Torsten  :)
Bara fråga på!

thea_thea
0

#13 Gud vilket sött litet apansikte!

Arrowhead
0

#14 Hahah ja de är lite fulsöta de här raserna :P