Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1592 ggr
Saffran0Spice
4

Hundstallet kommer till GBG

Planerna att starta upp ett hundstall i Göteborg har nu dragit igång på allvar

http://dognews.se/2015/02/20/hundstallet-kommer-till-goteborg/

RosaMoln
2

Hade folk tagit sitt ansvar så hade man inte behövt några hundstall.. :(

Ambrose
1

Såg det för några veckor sedan. Tycker att det är toppen. Synd att det behövs, men det är ju en väldigt välkännd organisation, vilket är bra.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

[Forest]
0

1 Dom tar även omplaceringar och det finns en del som blir sjuka och anhöriga som inte kan ge hunden ett permanent hem. Jag hade hellre omplacerat hundar genom dom eftersom dom verkar följa upp hur det går för hunden och även kollar hur hunden kommer få det innan den flyttar. 

Jag tror det behövs ett hundstall i Gbg

RosaMoln
0

#3 Ja självklart gör dem det med. Jag har lite delade meningar kring de här, haha. Ena delen av mig blir bara frustrerad för att finns det fler stall så kommer antagligen fler av dem som "bara vill bli av med" sin hund se till så att den hamnar där istället för att ta sitt ansvar för djuret man skaffat. Andra delen av mig tycker det är bra att det finns eftersom hundar som faktiskt är älskade men pga av exempelvis bortgång inte längre har något hem och därigenom kan dem få ett nytt hem med personer som bryr sig :) Så jag har väldigt delade meningar.

[Forest]
0

4, bara bli av med, jag tror det kostar en slant att lämna hunden för omplacering 😎 Vill man bli av med en hund så dumpas hundar titt som tätt, man kan även sätta ut annons och köra ett dumpris om det är så. Många av hundstallets hundar kommer genom polisen det är hundar som inte haft det så bra.

RosaMoln
0

Luddigt skrivet av mig. Med bara bli av med så menade jag inte att folk går dit och lämnar hunden utan folk som överger sina hundar när dem reser bort eller släpper ut dem i naturen osv. Då blir dem ofta omhändertagna tillslut om man hittar dem i tid. I vilket fall som helst är jag skeptisk till att ha för många hundstall, inte bara i Sverige utan även i resten av världen med :)