Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 753 ggr
Vaargen
0

Dagmatte endast åt SKK reggade varför?

För ett tag sen så såg jag en tjej som erbjöd sig att vara dagmatte emot betalning men hon vill enbart vara dagmatte åt skk-reggade hundar, varför vill vissa bara vara dagmatte åt skk reggade hundar vet någon?

Saffran0Spice
5

Tror att det beror på dumping - finns de som skaffar dagmatte och sedan bara dumpar hunden hos denna. En hund som är reggad i SKK kan du spåra till uppfödaren och troligtvis ägaren =)

Gissar att det är pga det, men kanske finns andra anledningar.

Vaargen
1

fast alla hundar är ju med i jordbruksverket det går ju också att söka upp dem?

Hildgrim
0

Fast det borde finnas andra sätt att förhindra att få en hund på halsen? Kan man inte skriva avtal och grejer? ;P

Oliviahack
0

#2 Alla hundar är tyvärr inte med i jbv trots att de ska vara.

Vaargen
0

#3 ja det måste man kunna.

#4 Okej, men då kan man väl kräva att få se papper/ få chipnummer så man själv kan se på datorn att hunden är med i jordbruksverket om man är orolig.

Haztparken
0

Såg på djurambulansens program nu senast när någon hittat en hund springa runt som dom fångade in. Då kollade dom chippet men där stod ingen ägare, tydligen så är det vissa som när dom släpper ut sina hundar när dom inte vill ha dom längre så tar dom bort sig på hundens chip nr.

Kallaterrier
2

Maila och fråga nämnda hundpassare kanske?

LinaLj
3

När jag var dagmatte och ägaren inte var någon som jag kände  så när vi skrev kontrakt (jag anser att man alltid ska skriva kontrakt så alla vet vem som ska göra vad och hur mycket det kostar och när man ska betala osv) så bad jag alltid om att få se legitimation och kopierade ner deras information och erbjöd dem att göra samma sak. 

Hellre att man är lite extra försiktig än att något blir fel.

Vaargen
0

#7 ne. för vet ej vem hon är och jag undrade om fler gjorde samma sak och varför.

Levijo
0

Fast du kan ju ändå fråga varför?

Vaargen
1

#10 nej. hon skrev annonsen för ett tag sen och har den inte ens kvar så kan inte ens om jag ville, sen vill jag inte ta upp hennes tid med frågor då jag inte söker dagmatte och som sagt jag undra om andra här gör likadant och varför