Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2288 ggr
Ellen89
2

Blir sa himla arg!

Greyhound Racing andvander grisar, possums och kaniner som live bait! Hander det sant har i Sverige ocksa eller ar Australien helt bakom med 'regulations'? 

https://www.youtube.com/watch?v=s9w6F2yaoNw

Cahira
4

I sverige är det inget levande bete nej. Trist att de gör så.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Levijo
4

Fy fan vad hemskt. Varför använda sig av levande djur som uppenbarligen går igenom stört mycket ångest när en vanlig plastpåse funkar precis lika bra?

Dumpuck
1

Fruktansvärt att vissa har mage till sådant, kan inte ens föreställa mig vilken panik, stress och all smärta som de stackars djuren får utstå. Döden är i detta sammanhang en befrielse i mina ögon, så otroligt idiotiskt att man kan göra något sådant!

Som jag förstod det så är inte detta något som sker allmänt i Australien utan något som bedrivs av vissa s.k tränare? Som jag förstod det så var de aktuella tränarna också något av de större slagen, tyvärr är det många "större" som utövar diverse otrevliga och olagliga saker för att förbli "stor" och hålla ledningen.

Finner inga ord som kan beskriva detta rätt, att man blir förbannad är bara förnamnet!

Whippetgerbilen
0

Usch! Jag hatar verkligen sånt!

Dogs is my world ♥

[Wilbur]
2

Äckel som kan göra sånt här och SKRATTA och skoja om de stackars djuren!!
Jag kräks på dessa människor! Usch!

Hildgrim
1

Mer empatiskt störda människor får man leta efter. :(

[JenniN]
2

Kan väl varna känsliga tittare. Hade jag varnats hade jag inte tittat. 

Men dessa människor, enligt mig, förtjänas att hängas upp som byte åt lejon.

Wenniz
0

Detta händer inte i Sverige vad jag vet om och JAG håller på med racing med min hund. 

Detta är bara hemskt….

• Nederlandse Kooikerhondje -
Michaela-N
0

Stört!

luckysheltie
0

Blir så sjukt arg och frustrerad! Hur kan man?😡 

Såg precis ett klipp som SVT har lagt upp på sin hemsida, jag tycker att det är så hemskt och synd om de stackars djuren som hängs upp som lockbete!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Ellen89
2

#3 Nu har 20 tranare blivit 'suspended' och de ar inte bara sma tranare utan ganska framgangsrika tranare som har mycket med sporten att gora. RSPCA kollar pa allt nu och sponsorna har tagit deras sponsorship tilbaks. Dom pratar om sporten kommer overleva alls har pga att sa manga tranare gor det. Blir valdigt arg och ledsen nar jag ser det har, dom (Greyhound Racing) borde kolla det battre. Allt ar alltid bara om pengar. 

#7 Forlat jag borde ha varnat, trodde titeln gjorde det. Nasta gang satter jag varning dar med.