Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 857 ggr
Ellys
0

Sommarjobba med hundar

Har någon här sommarjobbat på hunddagis någon gång? Vad får man göra? Undrar också om det är möjligt, det är ju på sommarlovet, folk åker ju bort då, kanske hundhotell är ett alternativ? :)

Hildgrim
0

Spontant (utan att ha någon erfarenhet av det) så känns det inte som hunddagis behöver någon speciell sommarpersonal. Sommaren är väl lite av lågsäsong eftersom folk har semester och inte är i behov av hundpassning i samma utsträckning.

[III]
0

Praktiserade på hunddagis när jag gick i 8:an.

Man fick rasta hundar, städa i boxarna, ge dom mat, var faktist inte speciellt roligt om jag får säga det själv.

Wellcraft
0

Jobbar du på hunddagis är dt mest promenader som gäller.

Men även mycket städning & underhållning av box & stallmiljö.

Så det är viktigt att vara förberedd på att arbeta mycket fysiskt.

Hunddagisens mest hektiska sässong är inte sommaren om man säger så, men kolla runt lite det kan hända att folk behöver extrapersonal

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Ellys
0

Gör man inget roligt med hundarna på hunddagiset? T ex gå ut i skogen eller något?

Wellcraft
0

Jodå, räknas in i promenader. Men tid över så får man säkerligen också ta ut en hund för lite skojig aktivering. Sen varierar allt beroende på hunddagis, men jag tror att det är just vanliga promenader & städning samt underhållning av boxarna som utgör majoriteten av allt arbete.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund