Hundbad & hundshampo
Våra Keeshondar torkade jag på PLUTOdukar ordentligt efter bad, sen borstade jag aldrig förrän dagen efter så underullen också var riktigt torr. Sheltien gjorde jag likadant med. Aldrig några problem med utredning!
Nu har vi skaffat en Papillon som det inte är aktuellt att bada än, men vad tror ni kan jag göra likadant med henne?
OCH djungeln av hundschampo… Till Keesarna som vi hade från valp, minns jag inte vad det hette. Sheltien använde jag Dogman hundschampo till. Denna tjej som också är köpt som vuxen hade med sig ett schampo som heter ”Hundschampo med Jojoba” från Hoggen, en flaska ”Espree Berry Delight Shampoo” o en flaska ”Espree Luxery Remoisturizer Conditioner”. Är det sista Espree-medlet någon slags utredning? Vilket är bäst av de två shampona?
Jag älskar Espree för alla pälstyper. Återfuktar pälsen bra och balsamet gör det lätt att reda ut pälsen efteråt.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Espree är min favorit också, blir så rent, mjukt och fint.
Jag tycker Espree stinker parfym, lite synd för annars är det bra.
Jag föredrar K9 Aloe vera-serien framför Espree, delvis pga att den har en svag doft som försvinner fort. Fattar inte varför pälsvårdsprodukter ska vara så starkt parfymerade, stackars hundar med sina känsliga nosar…
Tipsar också om k9 framförallt den nya sorten k9 keratin + Det som är bra med k9 (balsamet) är att pälsen torkar mkt snabbare och är till stor fördel om man har en hund med mkt tjock päls, vi med pälshundar som måste föna efter varje bad har fått betydligt kortare föningstid med k9 än andra produkter. Tror det är just balsamet som gör att pälsen torkar snabbare och inte schampot vad jag har lagt märke till. Dogmans hund schampo tror jag inte är någon hit, provade det för några år sedan och tyckte den var urdålig. Har själv ingen större erfarenhet av espree så jag ska väl inte uttala mig om den då det var länge sedan jag provade den. Schampon jag annars kan rekommendera är 1 all systems eller pure paws, lite dyrare schampon speciellt pure paws produkterna men resultatet bli kanon.