Behöver hjälp
Har stora problem med våran hund. Han är 9 år gammal har alltid varit "speciell" hans största problem är att han piper oavbrutet. Han piper jämt. Han har alltid varit pipig men nu den senaste månaderna så är det extremt. Han har varit sjuk till och från, haft urinsten som han har blivit op för och problem med öronen som har blivit spolade ett antal gånger de senaste åren. Han har även markerat mot barnen ett antal gånger. Vi orkar inget mer, det är tortyr att höra hans pipande dygnet runt. Spelar ingen roll vad vi gör så är han aldrig tyst och lugn. Vart till veterinären förra veckan då han har börjat dricka kopiösa mängder vatten 3-4 liter/dag där de tog blodprov, urinprov och gjordes en grundlig undersökning, inget var fel. Ska in och göra ett UL på njurarna i veckan för även att proverna var bra så kunde de vara fel på njurarna ändå. Något är det som är fel på hunden, kan njursjukdomar skapa ett sånt här beteende? Eller är han bara sönder stressad av någon anledning?
Rätta mig om jag har fel men har för mig att om en hund dricker kopiösa mängder vatten så kan det vara ett tecken på njurproblem ?
1# att hans drickande kan vara ett tecken på att det är något fel på njurarna misstänker veterinären, men jag undrar om hans beteende (pipandet, markerar mot barnen, stressad) kan höra ihop med ev sjukdomar i njurarna.
#2 har han ont så kan det mycket väl vara så.
Som #3 säger, har han ont så kan han börja bete sig annorlunda