Skaffa hund, vilken ras?
Hej! Jag tänkte berätta lite om mig själv och varför jag vill ha en hund.
Jag är en tjej som är 15år som bott med hundar hela livet och tränar min mammas hund då hon inte tränar honom. Letar efter en egen hund nu mot sommaren, men som rubriken lyder så vet jag inte vilken ras man skulle kanske titta extra noga efter… Min mamma och min pappa har möjlighet att ta med hunden på jobbet eller så kan hunden få vistas ute i hundgården med sällskap av mammas hund och hundvakt såklart! (; Letar efter en hund som är liten-mellan storlek (inte större än en tollare) och som är en mer lättlärd ras. Som man skulle kunna testa på allt möjligt med, men ändå rätt så smidig då jag skulle vilja hålla på med agility! :D (inte på någon hög nivå!). En hund som inte skulle bli helt galen över att ha en "slappar dag" (med det menar jag att den inte behöver MENTAL träning varje dag). Motionen kan jag lägga ner 1-2 timmar per kväll (kan gå på morgonen en rätt så lång sväng också). Bara ett stort plus om rasen gillar att bada! ;D
Lite om mig själv tror jag… Är rätt så trött så skriver inte på topp känner jag, haha (": Om det är något ni undrar över fråga gärna! Vilken hundras skulle passa mig tro? Väldigt tacksam för svar! :D

Portugisisk vattenhund? De ligger i ungefär lika storlek som en tollare, lite större är de generellt, men storleken enligt stardard överlappar.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Sheltie är en trevlig ras i lagom storlek (nu är ju min 20 cm för stor trots renrasig med stamtavla och allt…). Min älskar att få arbeta men mår inte dåligt över en eller två slappardagar heller! :)
jag har ränder så som alla tigrar har
Säger som #3, en sheltie. Tror att det skulle passat bra. De anpassar sig väldigt mycket efter sin människa :)
Har själv en sheltie och tror som de andra att en sheltie skulle passa bra! Sedan så finns ju finsk och svensk lapphund också, som jag tror skulle kunna passa.
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
Tack så jättemycket för svaren! :D Ska läsa på lite mer om raserna efter skolan 🙂
Engelsk cocker spaniel!! :)
sheltie, papillon, mellan Pudel, japansk spets, tibetansk spaniel :)
#9 Vad kul! Du kan ju ta och kolla in www.sheltie.ifokus.se och www.pudel.ifokus.se Sedan kan du också skicka ett meddelande till mig om du undrar nåt över sheltien!
Lycka till!🙂
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus