Pris?
Vad är ett rimligt pris för en 8-årig hund? Han är renrasig med stamtavla. Är en import och mkt eftertraktad som avelsmaterial, men med med tanke på hans ålder är kanske inte det relevant längre.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

1000-2000kr kan jga tänka mig är ett rimligt pris.

Med stamtavla kan jag tänka mej att kanske 4-5000kr kan vara ett bra pris om hunden är helt frisk på alla sätt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ju äldre hunden är desto bättre kan man se hans kvalite enligt mig :) men vet inte om hanar har nån åldersgräns? beror på ras också.
Han är helt frisk och det är en Japansk spets
ska du sälja eros?:O
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hihi nej. Jag är ju fodervärd åt honom i lite mer än ett år till, men nu funderar jag på att köpa honom istället.
ahaa.. TÄNKTE VÄL! kan ju inte sälja din gris heller:)
Om du har hadt honom som fodervärd tycker jag att en symbolisk summa är rätt. så jag håller nog med att 1000-2500 är ett rimligt pris
Jo jag håller med..om inte mindre t om.
Nej, ska självklart inte sälja honom :)
Okej, alla säger olika, men nu har jag lite koll iaf :)
Har du haft honom på foder och han har gjort sitt, så tycker jag att en symbolisk summa är vad som är ok. För ägarna har ju redan fått sin avtalade del.
Om jag har honom tills fodertiden är slut får jag honom gratis. Men har varit så mkt problem med detta, så därför jag funderar på att köpa honom.
Vet inte om han är aktuell för parning längre, det handlar väl om spermakvalitén och efterfrågan, men vet inte hur uppfödaren känner eftersom jag ALDRIG FÅR TAG PÅ MÄNNISKAN 
Jag tycker att du ska ta kontakt med skk, för jag antar att fodervärdsavtalet är godänt. De måste ha bra tips att ge dg.
Finns det inget skrivet om hur många parningar han ska ställa upp på och när han ska å i penson?

Men skit i det då. Vänta och se till tiden går ut då får du ju hunden. Hur länge har ni skrivit då?
#13 Hade tänkt ringa dit i veckan. Jo, antingen 2 parningar eller två år är det som gäller, sen blir han min.
#14 Kan inte göra det. Avtalet som är skrivet nu står på min ex-sambo och jag och uppfödaren bestämde i våras att vi skulle träffas och skriva om det. Men det händer som sagt aldrig något.. Så jag är trött på krånglet och tänker fråga vad hon vill ha för honom..
YES! Jag fick tag på henne NU! Ska dit på måndag, tack o lov..

Härligt =)
_**/Mvh Anne
Vad gott. Då är du lycklig hundägare nu?
Ja, verkligen. Började jaga henne för detta i januari..
Nja, vi får se hur det blir på måndag, beror på vad hon säger.
en 5:a för att du tagit så bra hand om eros;)
*asg* Tror inte riktigt att hon går med på det

Du måste i vilket fall som hellst berätta hur det gått då du varit där =)
_**/Mvh Anne
Det ska jag göra. Hoppas att det löser sig så vi båda blir nöjda.

Vad bra Eros då löser sig nog allt ska du se. :)

lycka till :)

Jag har sett två Eros, jag har sett två Eros idag *stolt*
Helt otroligt…nu kryllar det av dom och förr har jag knappt sett nån, idag såg jag två vuxna här uppe där jag bor =)
Hoppas verkligen du får köpa Eros för en symbolisk summa du som skött om honom så väl och fått honom att må så bra…annars kommer tant Lotta uppskuttande till dig och det är ju inte speciellt långt, och då ska uppfödarn vara glad om skjortan inte blir tom ;)
Håller tummarna för att det går bra imorgon! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tack allihopa :)
Lotta - Jaså, är det någon som börjat föda upp kanske? Här är det ju inte heller ovanliga, finns ju min uppfödare här och en i Falun. Fast det finns ju ingen mer italiensk prins med japansk kejsare till pappa 

Jag vart då så förvånad, först snyggingen på bingon få se det var i början av sommarn….också lillklutten som jag fick gosa på, också dom vuxna idag HELT otroligt det är ju nästan en hel släkt ju
nääää ingen med det påbråt kan jag aldrig tänka mig 

Eros, hur gick det idag?
Jaa. Hur gikc det?? :D
Nu har vi kommit hem. Det gick bra, det enda vi ändrade i det nya avtalet var mitt namn. Så samma villkor, men nu står det på mig :)
Ville jag köpa honom visste hon inte hur mkt hon ville ha för honom, men ungefär 4000 kr. Vi sa att vi får väl se vad som händer :)
Och ni må tro att Eros var galen! Han satt på verandan och darrade i hela kroppen tillslut och Maria fick gå och hämta valpen, så Eros fick leka med nån. Och vad de lekte…! Valpisen är till salu också, tror ni man blev sugen….?
Vad skönt att ditt namn står i avtalet nu.
Inga bilder på "galningen" o Eros?
Ja, jätteskönt! :)
Nej, blev så ledsen att jag inte tog med någon kamera. Lilltjejen var bland det sötaste jag sett, hon hade så otroligt mycket och lång päls, var som en liten trasselsudd :)

Och du åkte hem utan henne under jackan…är du inte klok!!!!!!
Men du lyckades ju få dit namn på pappret så cred till dig iaf ;)
Jag vet… Och så när man sitter man där och håller på att dö av förtjusning kläcker hon ur sig att "ja, hon är ju till salu"… Men du vet, min kära mor var ju med och satte käppar i hjulet för mig, annars hade det kunnit bli en annan historia ;) Både jag och Eros var överens!

Hohoho det har blivit en kidnappning direkt…du skulle slängt din kära mamma i bagagutrymmet ;)
Haha nja, min mamma är inte riktigt den typen man slänger i skuffen, inte om man är rädd om livet iaf ;) Men jag ska försöka övertala min morfar att köpa henne, så kan jag få "låna" lite… 

hehe du är ju riktigt smart puman…go for it