Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1129 ggr
Minmilou
0

skäller på barn??

Var med om en pinsam situation nyss..vi var på en djuraffär med vovven. Och han brukar vara jättelugn och snäll. Jag stod o kollade på ett koppel medans han satt bredvid mig och helt plötsligt från ingenstans så börjar han tokskälla på en liten unge som gick förbi?? Han brydde sig inte om någon annan, bara den lilla ungen är. Han är inte aggressiv, han gillar barn. Men jag tror han är lite rädd för dom. Han är känslig för kroppsspråk hos människor, och de är ofta han blir rädd när de springer förbi barn ute på promenaderna. Men när han får hälsa på barn blir han glad. Varför tror ni han gjorde så? Av rädsla? Jag misstänker att han var trött, då vi innan hade lekt länge med en annan hund och så. Plus att han hade sele på sig som han avskyr..

Wellcraft
1

Barn kan vara läskiga för hundar, de har inget tydligt kroppsspråk & är ofta väldigt livliga. Men oftast uppskattar hunden ändå barn när denne får hälsa i sin egen takt, utan att bli överraskad eller liknande.
Din hund blev nog bara lite förvånad, eller överraskad. 🙂

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Minmilou
0

Så kan det vara! Stackars unge blev rädd också..det är ju lite pinsamt men han skulle aldrig göra någon illa. Han måste blivit överraskad. Tack för svaret,nu känns de bättre :)

Wellcraft
0

Min hund kan också göra så ibland, och tyvärr kan det ju skrämma folk.
Om det är tillfälle brukar jag därför förklara att han är snäll men bara blev överraskad eller liknande :) Det brukar folk uppskatta.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Minmilou
0

Det brukar jag med göra, säga att han inte är farlig utan att han blev lite överraskad. Sambon frågade kvinnan med barnet om det gick bra och hon sa att de inte var någon fara. Skönt :) vissa tar det bättre än andra..