Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1043 ggr
fotoc
0

Morgontrött eller morgonpigg

Vilket är din hund morgontrött eller morgonpigg?

Enzo är morgontrött sover gärna till 11 om han får

lena1
0

snodden är morgontrött….

Liss
0

ecko är morgontrött.. han sover tills jag går upp helt enkelt. Som mest 14.00:P men då jag kan ju iof säga att vi vart ute sent på natten inna också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fotoc
0

Lis1 till 14 det var inte dåligt. måste tyvärr medge att sena nätter blir det alldeles för sällan för mig numera;)

kerstinjoh
0

Varken eller!

Ligger jag länge, så ligger Alfons länge.

Men går jag upp vid 5.30 så går Alfons upp.

Så han är flexibel och kan varken kallas morgontrött eller morgonpigg. Det beror nog endast på mig!

Alex
0

Mexx är morgontrött! Han går inte gärna upp före 10.. ;) Har inga problem med att sova till på eftermiddan om det är så. ^^ Passar mig utmärkt med andra ord. ;) Ska man gå ut tidigare får man mer eller mindre tvinga med honom.. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

fotoc
0

kerstin när du går upp tidigt är Alfons genast med på noterna. När jag går upp tidigt 6:30 får jag släpa upp Enzo så han får kissa innan jag duschar, annars blir han typiskt klarvaken när jag är i duschen precis intvålad:)

Liss
0

joo de är sant kerstin,de är nog så ecko är med.. för när jag jobbar och går upp tidigt så hoppar han med upp..

fotoc, jaa de är endel. hehe.. men de är för att jag vänder dygnet rätt ofta.. och tyvärr blir de desamma för honom då:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Alex
0

Haha är det bara Mexx som kikar lite på en om man går upp tidigt, och sen suckar och somnar om? ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

V-lang
0

Skorpan är morgontrött, även om jag går upp så ligger hon kvar tills jag gjort mig iordning och går in och rycker täcket av henne, då masar hon sig upp med svansen hängandes *fniss*

gejsa
0

Mina hundar går upp när jag går upp. Har inte märkt vilket dom är. Men det är klart dom kan ju gå upp och vara uppe med mig en stund för att sedan gå upp en trappa och lägga sig igen om gubben fortfarande sover. Så kanske morgontrötta båda två då. :)

[Vargnatt-]
0

Än så länge är ju Aramis morgonpigg, han ska ha mat klockan sju och då är han uppe också :P. Sedan efter en timme eller så när matte och husse äntligen vaknat till, då kan man lägga sig och sova igen!

Saris
0

Haha, min hund är egentligen både morgontrött och kvällstrött. Rätt seg rent allmänt alltså! Men han kan vara pigg när han vill, kortare stunder i alla fall så det är nog egentligen inte hälsan det handlar om (han är 10, men av en ras som lätt blir 15 eller äldre) utan mer att han är ganska bekväm av sig. Just nu har han gått upp och lagt sig för kvällen trots att jag inte har gjort det, igår gjorde det han det först för att sen komma ner igen några gånger demonstrativt som för att berätta för mig att det var läggdags. Sen sov han lika länge som mig imorse också.

lill-jarven
0

Dom är morgontrötta båda två. Kan sova 12-13h utan problem och det passar ju mig som älskar att sova ;)

SaraC
0

Ingendera, han är flexibel :) Vill jag gå ut senare på kvällen och sova längre på morgonen är han med på det och tvärtom.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Blandiz]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om man går upp 8 eller 11 här hemma har man en hund som sover tills man säger att man ska gå ut och om han inte reagerar så sover han och bara vänta tills han vaknar.. Han snor sängen också när man har gått upp så vill man gå lägga sig igen så går det inte.. Så han är morgontrött..

kerstinjoh
0

# 15 Ja, han såg ut att sova gott!

J-Parnebo
0

# 15 vad göölligt :D

Zebben
0

Tyvärr har jag en av varje, så hur vi än gör så har jag alltid en missnöjd hund. Fundersam

AnneN
0

Velvet är morrontrött och tittar på oss som om vi är fulkomligt galna om vi kör upp henne före 10

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Millan71
0

Tessan vill helst ut första gången vid 7 på morgon men vill sen sova längre helst brevid mig då kan hon sova hur länge som helst;)

[Blandiz]
0

#16 Jo jag hade precis gått upp så han snodde platsen..

#17 tack