Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2874 ggr
Saqu
0

Bortsprungen hund!!!

Panik! Behöver hjälp! Vet inte vad jag ska göra! Min hund sprang bort kvällen den 3:e Februari och har inte synts till.. Har letat över åkrar, nära vatten, i skogarna omkring, gått till fots, kört bil, knackat dörr, lämnat flygblad, polisanmält, efterlyst i radion, lagt ut hans filtar och matskål, och snart kommer även en efterlysning i tidningen ut. Vi har till och med tagit hjälp av ett "medium".. Vad mer kan jag göra nu? INGEN har hört av sig och jag är så jävla orolig. Vart kan han ha tagit vägen? Har försökt hitta någon med spårhund men utan framgång.. Efterlysningen på facebook har delats och mina vänner har försökt hjälpa till att hitta honom. 

Han är en stor hund, ca 65 cm hög med riesenschnauzer, tollare och lapphund i blodet. Tjock päls och nästan lite övergödd också. 5 år gammal. Tror ni att om han fortfarande strövar omkring där ute kan ha överlevt? Temperaturen har legat omkring 0 grader de senaste dagarna, men även lite minustemperatur. Jag har svårt att tänka mig att någon kan ha stulit honom men självklart finns ju risken för det också. 

Jag behöver alla tipps och råd jag kan få! Har ni varit med om en hund som sprungit bort? Hur länge har den varit iväg i så fall? Vi befinner oss förresten i Falkenberg!

taylor__lambert
0

Har den tjock päls som en lapphund kan den nog klara ganska kalla väder, men att den inte kommit tillbaka är en annan sak, hundar saknar ju sina ägare, har ni gått skallgång? Kan ju ha fastnat i nått? Det finns ju tyvärr inte mycket annat du kan göra då du gjort i stort sätt allt

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Saqu
0

Tycker också det är väldigt underligt att han inte kommit tillbaka.. Nej vi har inte gått skallgång, vi har inte varit tillräckligt många människor åt gången för det.

TjockaBerta
1

Du bör skriva vilken del av Sverige det gäller.

>>>Malum domesticum<<<

Saqu
0

hallands län

Portie
0

Vet några som bor i Falkenberg, kan be dom hålla lite utkik. Tror för övrigt att en så pass stor hund klarar sig bra.

JonnaCecilia
1

Tror hunden är ok, det som oroar är ju om den fastnat i något och inte kan komma loss. Eller att nån olycka hänt. Förstår att ni oroar ihjäl er!! Vår lab försvann på nyår en gång… klassiskt misstag, går ut en runda på eftermiddagen, nån provsmäller just då och hunden sticker iväg. Hon var borta en 5-6 timmar innan vi hittade henne tryckandes under en buske nån kilometer bort… Vi var helt förtvivlade så förstår att ni är utom er av oro! ♡♡♡ Mammas kollegas hund var försvunnen utanför Kungsbacka, nån liten pudelblandning. Fd gatuhund och väldigt skygg. Borta flera dagar men kom hem välbehållen tillslut. Så ge inte upp hoppet. Finns det inte en Facebooksida som heter typ "missing dog"? Kanske ni kan testa att lägga ut efterlysning där med. Och om det finns nån Falkenberg-sida (slår vad om att det gör). Folk brukar hjälpa till att hålla utkik, gå ut och leta, tom skallgång. Har brukshundsklubben nån sida? Andra fbg-hundsidor. Annonsera överallt så folk ser. Ju fler som kan hålla utkik och hjälpa till i letandet desto bättre. Nu är det dessutom helg, folk är lediga och går på långpromenader med och utan hundar. Kanske er hund kommer se nån på promenad och springa fram till, som i sin tur kan kontakta polisen? Håller tummarna! Ni ska se att ni får tillbaks er vovve i helgen! ♡

russin
4

Rekommenderar att lägga ut på Missing Dog på facebook - där är det otroligt många som läser och hjälper till.

Lon@
1

Även Bosses hundhjälp (nya) på FB hjälper till med bortsprungna hundar.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Saqu
7

Han har lyckats spåra sig hem till oss igen! Han är i gott skick och i rätta händer nu! Tack för hjälpen :D

TjockaBerta
0

Åh så skönt att höra!

>>>Malum domesticum<<<

JonnaCecilia
0

Åh så härligt! Fantastiska nyheter! :)

taylor__lambert
0

Härligt att höra!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta