Vilken hundras?
Jag går på universitetet och springer på morgenen, vart jag då hade tänkt mig att låta hunden springa med ;) Då när jag skall gå till mina lektioner är min mamma hemma för att hålla honom sällskap medan jag är borta. Jag kommer hem i lunchen för bara att låta honom kissa av snabbt. Efter mina lektioner går vi ännu en liten tur för att kissa av, få lite frisk luft och använda lita av energin innan träningen. Vi kommer göra lite frisbee träning och lydighet. Om tid och pengar finns även agility då och då. På kvällen skall vi gå långpromenad för att göra os båda extra trötta och få en god natts sömn ^^ Vad tycker ni om detta? Har ni några raser jag kan kolla på som inte är för stora (men helst inte mindre än en Dansk svensk gårdshund) och inte har lång päls?
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Borderterrier, släthårig foxterrier, Pudel eller staffordshire bullterrier kanske? 🙂
Kolla in rasgrupp 9, du beskriver en sällskapshund.
Vill du ha en större hund finns ju labradoren, utställningsavlad.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#2 Ja har kollat lite på det redan och är blivit väldig förälskad i Kromfohrländer, en ras du/ni känner till? :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Har du varit inne på Kromfohrländerns rasklubbs hemsida? Jag har tyvärr ingen erfarenhet av rasen, så kan inte berätta något om den förutom det som går att läsa. Tror det är en ganska liten ras också
Whippet kanske?