vilken ras????
Jag vet att alla typ är trötta på såna här i lägg, jag med… Men jag får panik!! Det finns inga raser som jag vill ha.. Typ jag gillar corgis men dom är för små, en whippet är för lättfrusen, labradorer kräver för mycket och eurasier är för svårmotiverade. Jag vill typ ha en hund som eurasier men mycket mer lätttränad… Snälla hjälp mig, är inte intresserad av trimmning och klippnig. Lite svårt att förklara för jag sitter vid mobilrn, fråga om ni undrar nåt..
Lapphund?
Har du testat denna?
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Vem har sagt att eurasier inte är lättränade?
Visst, de är inga border collies.
Jag känner en som tränar & tävlar lydnad med sin eurasier (ja, jag höll på att tappa hakan när jag hörde det), men enligt henne - som har mycket erfarenhet av flera individer av rasen - så är dem inte alls så svåra & trista som vissa människor ger intryck av.
Känns det inte helt rätt ändå i magkänslan så kan du kolla in de tyska spetsarna, mellanspetsen har jag mest erfarenhet av och dem älskar verkligen att träna.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag tränar allt möjligt med min eurasier och vet fler som gör det med sina. Inga problem med motivationen där.
Men en finsk lapphund då?
Vad vill du göra med hunden?
#1 tyvvär har jag uppfattat att dom är jätte svår motiverade.. #2 ja, men jag tror inte på såna där saker….. #3 och #4 guuuud vad glad jag blir, nu vill jag ännu mer ha en eurasier! Nu är det här med pälsen…. Dom blir ju så blöta, kan nån länka en bra och billig regn overall?
#5 sällskap, sen vill jag testa typ agility, rallylydnad, spår och såklart vill jag träna tricks.
#6 synd tycker just den är bra, bättre än de andra som jag har gjort.
Här finns en regnoverall och denna samt denna som jag tycker är bra
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
min euraiser är då inte alls svårmotiverad.
#6 Eurasierns päls skyddar väldigt bra mot regn och regnkappa skulle inte jag påstå behövs.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#7 Har gått agilitykurs med min grabb, jag kan säga det att han glänste. Lärde sig fortare och tog hindren bättre än bland annat kelpien och sheltien som var med. I sommar ska vi dra igång på allvar.
I höstas, efter att bara ha tränat rallylydnad i en vecka, så kammade han hem 73 poäng på en inofficiell rallytävling. Vi startar vår första officiella rallylydnadstävling den 22/2. Mot hösten ska vi börja med tävlingslydnad.
Vi har inte börjat viltspåra ännu, men ska gå en kurs i vår. Finns många eurasier som är viltspårschampions och några som används vid eftersök.
Håller även på med drag, klövjning, dog parkour och såklart trickträning :)
Sen det där med regnet. Det lägger sig typ bara "ovanpå" täckhåren.. Vi har bara ett täcke om det verkligen spöregnar eller om jag vill ha honom torr inför utställning.
En bild på min grabb !
#11 Det där var en av de vackrare eurasierna jag sett (även om rasen är riktigt vacker allmänt).
Så varglik & ståtlig med ett så vänligt uttryck.. Om han är borta imorgon så är det jag som stulit honom ;)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#12 Han tackar! :) Han såg ut som en varg redan som valp, så han fick heta Freke (odens varg). OM du ska stjäla honom, kom ihåg att ta med kycklingkorv och att du har bilen med dig (han älskar att åka bil)! Då följer han med utan krångel :P
putt…
puli : kan man raka/klippa deras päls så dom får kort hår?
Yup! Men de är nästan mer krävande än en labbe