valp som vägrar promenad..
Hej, vi har upptäckt att våran valp på 11 veckor hatar snö.. Snö på marken är ok, men inte när det snöar.. Han går ut och utrettar sina behov på 2 minuter, och sen strejkar Han Tills de att vi vänder hemmåt. Har ni något fförslag, då det är en aktiv liten ras.
11 veckors går jag inte direkt promenader med utan mycket lös och inte speciellt långt. Men hade inte varit ute längre än valpen vill just de dagar det snöar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Man brukar typ vara ute 5 minuter med en sån liten plutt och då brukar man också inte ha koppel på dom, dom är ju små och ska ut ofta (tror jag var ute minst 15 ggr per dag med min lill skit vid den åldern), snö kan vara läskigt ;)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag gick inte heller ut på promenader med vår valp när hon var 11 veckor utan det var mest ut och sedan in när hon kände sig klar ute. Ibland stannade hon ute för att leka en stund men oftast var det ut för att göra behov och sedan gå in igen.
Promenaderna kom lite av sig själv när hon blev äldre. 🙂Jag tvingade aldrig henne att gå utan jag gick bara och sedan kom hon efter av sig själv. Till slut hängde hon med utan problem och när hon gick själv med oss började jag med koppel.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2 Jag var ute långt över 5 minuter både med Roxy och Lillan vid den åldern.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sätt ingen press på en sån liten. han behöver inte motioneras utan ska ut i sin egen takt. tycker han att det är läskigt med snö, ta bara ut honom så han får kissa och bajsa och gå in igen. spelar ingen roll att det är en aktiv ras, i den åldern behövs inga promenader i den bemärkelsen. lägg mer tid på bus och skoj istället, det tröttar ut lika väl och är bra för kontakten. träna lite enkla trix och liknande inne, klicka in, gör roliga saker. då behövs inget mer än korta små kissrundor runt huset.
vi fick hem vår valp i somras, och då var det så varmt att det inte gick att vara ute med henne några långa stunder. vi busade och lekte inomhus, och tog små korta promenader utan koppel när det var svalare ute och när hon ville hänga på.