OT: Min lediga fredag
Det är min lediga fredag idag och det är så skönt. Jag brukar vara uppe 05.30 annars, men igårkväll var Hero och jag ute på den sista rundan en aning senare än vanligt, och jag kunde sova till 06.30. Hade ställt klockan så att den ringde då.
Fick en morgonpuss av lilla valpen, som dunkade svansen i golvet där han satt nedanför min säng och väntade på att jag skullle vakna, precis som han gör varje morgon.
Vi gick ut, och han kissade och bajsade. Sen gick vi in igen, jag satte på kaffet och gjorde en smörgås, åt den vid diskbänken, för jag tycker inte det smakar gott egentligen att äta så tidigt, men man måste ha något i magen, innan man tar kaffe och cig. (tycker jag alltså) Hero satt nedanför och tittade på mig medans jag åt.
Jag vägde upp hans foder, hela mängden han ska ha under dagen. Sedan gav jag honom cirka 2,5dl av det. La litet i en skål för att ha som belöning. Det är hans godis också.
Han fick mat och vatten och jag drack mitt kaffe och rökte ett antal cigaretter. Skrev upp hans vikt och fodermängden jag ger i blocket med anteckningar.
När kaffet var urdrucket och ciggen rökta, tänderna borstade och kroppen avspolad gick vi ut på en promenad. Tog med mig Ricky och Hero och gick en bit ifrån gården och släppte dem oj, vad de kutade. Efter litet bus, nosande kissande och nyfiket undersökande från Hero kopplade jag upp dem och vi gick en runda. Litet, litet längre än den jag hittills gått.
Efter den, tog jag ut Sammie på en morgontur.
När han och jag kom hem igen var det dags för utfodring av de gamla herrarna. Hero fick några kulor bara för att han skulle få äta tillsammans med dem. Han ska ju haz ett extra mål mat fortfarande så det blir litet ojämt där. Han var klar före Ricky, men höll sig borta från Rickys mat. Mätt nöjd o belåten valp.
Diskade min enorma disk som jag inte hunnit med under ett par dagar och tog en cig till. Hero la sig och då slog jag igång datorn och här sitter jag nu.
Har beställt en säck av samma foder som jag började med för ett tag sedan och den kommer idag. Sedan ska jag tvätta.
Ut och gå med vovvsingar några gånger under dagen. Ja, det är min lediga dag det. :-P

Låter som en mysig dag!! Ska nog oxå röka lite nu.. =) Hade me tänkt låna en vovve och ut och springa en runda =)
Härligt med en ledig dag :). Blir bus med valpen och gos med katten för mig idag, fast nu är katten ute på äventyr och vovven ligger här på golvet och sover lite. Blir nog en kort promenad när husse kommer hem på lunch också.
Låter som en trevlig dag! Ha det gôtt!

Låter som en typisk ledig dag, man är inte direkt still men man kan njuta av den endå…du låter som mig med ciggen, jag åkte ju dit när jag fick reda på det här med ögonen..hade inte rökt på 8 månader men nu är det fullt ös :/ Jäkla mig 

V-lang: Morgonciggarna är de godaste på hela dagen. De man tar till de två jättestora muggarna kaffe, som man måste hälla i sig för att få upp ögonen. Dricker ju kaffet efter att Hero varit ute första rundan och då har jag bara små springor att kika igenom. Sen får jag kaffet som väcker mig. Inte ens en cig tar jag innan Hero varit ute.

Då blir det en språngmarsch halvblind då *fniss*

haha när jag rökte för 20 år sedan så var det, det första jag gjorde när jag vaknade. Tog en cigg. Det sista jag gjorde efter att jag borstat tänderna så rökte jag när jag gick och la mig. Och min gubbe har aldrig rökt. Tänk vad snäll han var som lät mig röka inne. 
Röka inne, ja. Tänk vad vanligt det var att man rökte inne förr i tiden.
ingen som såg något konstigt i det. Minns hur vattnet blev när man tvättade gardiner. Hu vad äckligt. Å alla tjusiga askkoppar som stod lite varstans.
Tur att det har ändrat sig!

Ja, och fönstrena ska man inte tala om. Jag t o m rökte i bilen ju.
Vi hade askkoppar på sängborden.

Ja, det hade faktist jag med. Överallt var det askkoppar. Vid tv:n, i köket, vid sängen. Ja, herregud vad äckligt! Min syster och mamma har aldrig rökt. Så när jag skulle hälsa på syrran i Stockholm var jag sur och arg för att jag inte fick röka inne hos henne. *asg* Nu får ingen röka hemma hos oss.
hhi, vad äckligt! men det var ju aldrig någon som sa något om det. Och ingen visste att rökningen var så farlig.
Jag tror att gubben rökte i badkaret!
Nu äger vi inte ens en askopp!

Nej, vi har inte heller någon askkopp. Folk som kommer får aska i en flaska eller en plastmugg med vatten i om dom röker. Men dom flesta vänner vi har röker inte längre. Det är rätt så skönt. Alltså när dom står utanför huset. För dom får inte fimpa i mina rabatter. *fniss*
Tänk att vi blev sååå förståndiga med åren.
NÄ, nu ska jag stänga av o krypa till sängs innan jag ramlar med huvudet i tangentbordet.
Natti, natti!

Natti natti
Jag slutade att röka när vi bestämde oss för att adoptera. :)

V-lang: Ja, haha. Hero får leda mig ut genom dörren och fram till sitt kisställe och vidare till sitt bajsställe. Sen leder han mej hem igen. :-D

Hahaha vilken ledarhund…tur du har honom, hur skulle du klara dig utan lillplutten