Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1161 ggr
Liss
0

Ot, bästa kuren!!

Håller på att bli sjuk! Och så sitter jag och malin och sjunger karaoke dessutom:P och nu tappa jag nästan rösten:S och fick jätte ont i halsen

Har ni några dunderkuren. jag säger nejtack till vatten och vitlök och skit.. kan inte göra de igen alltså. De var de värsta jag vart med om sist:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Vattnadal
0

Echina-produkter, houng, whiskey, det sistnämnda är godast och dödar alla baskilusker på väg ner, sen värmer det skönt i magen! Om det sedan är en 12-årig bowmore eller dyrare, är det bara ännu bättre.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Malin-A
0

haha gumman då.. men visst e d kul =D

varmt vatten o honung e bra =P

SaraC
0

Ja det här är också äckligt att dricka, men vill man att det ska hjälpa så.. ;)

1 citron, 1 apelsin, 1 grape (går att variera frukterna, det viktiga är att de är c-vitaminrika) Honung och en skvätt vodka el. dylikt.

Pressa saften ur frukterna och och värm i en kopp i micron. Det är viktigt att bara se till att det blir lite ljummet, börjar det koka försvinner vitaminerna. Söta med en klick honung, som ska i EFTER, värmer man honung är det samma sak där, nyttigheterna försvinner. Och i med en skvätt sprit. Jätteäckligt, men väl värt. Jag brukar dricka två sådana drinkar om dagen tills jag märker att förkylningen börjar gå tillbaka.

Annars är det väl basic grejerna, äta mkt vitlök, dricka mycket osv. Esberitox är kanon också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
0

åhh. jag vet inte vad som är hemskast.. varm whishey eller saras kur:S *burr*
och sån whiskey får jag nog inte tag i:P haha.. hum, kommer ihåg att jag fick varm jägger .. de kanske funkar lika bra??

Åhh.. sara.. tyst nu!:P haha.. de där går bara inte.
vad är Esberitox??

SaraC
0

Det är bara att svälja, man blir härdad. Jag dricker hellre lite äckel o grimasierar i en halvminut och slipper att bli sjuk/blir mindre sjuk ;) Men käka vitlöksklyftor då, eller i maten om du inte tycker om hela. Drick mycket och se till att både dricka och äta mkt med c-vitamin. Tranbärsjuice t.ex. Te med honung i är väl gott också.

Esberitox är också ett naturläkemdel. Tabletter som ska smälta i munnen, och de är inte äckliga ;) Finns på vanliga mataffären.

V-lang
0

Jag har whiskey Lisette kom ska jag koka en skvätt *fniss*

Rommel
0

V-lang: Måste man vara sjuk för att få en whiskey-pinne av dej? Blir ju törstig…:-P

Liss
0

hehe jojo.. de kanske man blir.. men då ska man ju tyvärr också ha alla dem dära frukterna.. och sprit dricker jag typ aldrig.. så de har jag verkligen inte hemma heller:P

okej, jag har några tabletter kvar.. dem som visar en röd klump i halsen på reklmane och så fösvinner den när man tar tabletten.. yeah yeah! jag vart värre:Poch hela munen domnar bort

Jaa, jag går och gör en massa te nu.. men bara för de tog honungen slut i förr går:P haha.. shit.. jag har inget hemma ju!

Jaa lotta, hit me whiskeyn:P

AnneN
0

Man ska dricka kallt om man har ont i halsen för bakterierna tycker om värmen så varma drycker gör saken värre

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Liss
0

ahh.. TUSAN! jag hade de i bakhuvudet ju.. hade för mig nått sånt.. men har inget kallt:P hahahaha! neeh!

men nu blir de te ändå.. för de är så gott.. så får vi se om jag kan sno åt mig en jägger snutt hos mammsen imorrn..för när DE är varmt blir de inga bakterier iaf

SaraC
0

Det spelar ingen roll att man dricker varmt, du har alltid din kroppsvärme ändå, så det spelar ingen roll för hur bakterierna trivs. Frågade min mamma som är sjuksyster.

Vattnadal
0

Men värma whisky! Fy, det sa jag inte. Drick den kall, eller rumstempererad så att aromerna kommer till sin rätta! Det dödar alla små smittiga kryp i halsen utan att man ska förstöra den. Kokar man den försvinner ju alkoholen dessutom, då blir det bara äckligt utan yrsla dessutom!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

lill-jarven
0

Haha med lite yrsel blir det roligar att vara sjuk ;)

Jag brukar alternera kallt & varmt (typ te och glass) i ett försök att ta kål på bakterierna.. vet inte om det funkar men det är gott iaf ;P

Beafer
0

man ska faktist inte dricka prylar med alkohol i när man är sjuk. eftersom att kroppen kämpar med att få ut en massa dumt så får den kämpa ännu mer för att få ut en massa gifter också ;P plus att alkohol torkar ju ut kroppen också ;P

Liss
0

hahah.. sorry,de var så jag trodde du mena vattnadal:P hihi..
joo glass är gott när man har ont i halsen..muuma!

hehe.. allvetande emma kommer inspringandes och förstör mina försök att bli full;P haha.. neeh blir nog ingen sprit heller för min del. Är inte ens gott! Och som jag sa så äger jag inget heller.. har bara nån pina colada grej som var skit äcklig!:P tror inte de hjälper.

Ska kolla me mamma om hon har nått echina eller så.. eller nått annat bra.

Beafer
0

haha :D jag ber så heeeemskt mycket om usräkt för att jag förstör dina planer! ;D du får suga i dej en massa vatten istället, för det är ju faktist bra! :D

V-lang
0

Pssst Lisette min Emma är en riktig glädjedödare….dra i dig en redig en jag lovar dig jag ;)

Liss
0

Mjo, men vatten är ju äckligt:P
Och nu blir jag värre och värre.. vill inte bli sjuk nu ju.. har inte TID!!!

kerstinjoh
0

Lite rivande alkohol i halsen gör inget illa. Framförallt så är det roligare att vara förkyld då!Oskyldig

V-lang
0

Hahaha kan bli sanslöst skoj *hick*

Beafer
0

äh, vad mjäkig man får vara då;D du får väl blanda saft eller nått då ^^ du kan ju iaf fetglömma att vara sjuk när jag och mammsen kommer till dej!

Liss
0

jamen herregud.. de är ju tusan en månad dit.. klart jag inte kommer vara sjuk då ju. Jag är mer nervös för att jag ska vara sjuk den 2:e då jag ska hämta katt och träffa soldat:P

Men verkar inte som om de bryter ut.. på morgonen känns halsen som en borrmaskin.. men sen är de bra.. och så tog jag nässpray.. mer är de inte ännu.

Beafer
0

haha, men man vet ju aldrig ;D finns ju folk som blir förkylda as länge. typ en tjej i min klass var förkyld hela förra vintern ;D hm, så örjade det för mej nu när jag blev förkyld också. men min förkylning gick över rätt fort :D

V-lang
0

*snörvel* Min förkylning börjar faktiskt ge upp, det är bara lite snorigt men fortfarande jobbigt med hostan :/

Beafer
0

äh, ditt emmel! :) hostan är ju självförvållad ;D

V-lang
0

Emma din snorgärs nu ska du passa dig…kom ihåg att du kommer hem i morrn :)

Beafer
0

haha, nu är du väl yr? det är ju lördag imorn :P

V-lang
0

Ska inte du komma och fika i morrn då, dom andra kommer vid fem?

Beafer
0

jahaaa, du menar så :D klart jag ska fika ^^ haha! vad blir det för fika? ^^

LiLi
0

#3 Tycker det låter som en god drink. Har redan blivit kurerad efter min två veckor långa förkylning, annars skulle jag testa den.

SaraC
0

#30 Nej, den är ju inte otäck, men väldigt, väldigt sur :) Du får testa nästa gång du känner att förkylningen är påväg :)

Liss
0

LiLi, vad kurera du dig med då??:)

jaa, men fan. jag har inte vart sjuk på typ ett år nu.. så tycker de kan fortsätta så.. förut hade jag skit dåligt imunförsvar.. men nu verkar de blitt bättre iaf. Jag hoppas på att de håller sig inne.. men är lite svårt när man åker buss me snoriga jäkla ungar bakom sig som hostar ut inälvorna. *burr*
Och alla snörvliga tanter som kommer och köper blommor;P

men nu kan ja iaf åka moppe imorrn till jobbet. Men får nog ta en massa kläder på mig då. och hoppas jag hittar:P

vart är du emma? inte hemma? simon kanske..
jag vill me ha fika!!:)

kerstinjoh
0

Kom till mig så får du fika och ett gott soffhörn att krypa upp i. Och en go filt!

Vad skoj det skulle vara!

Beafer
0

jag är hääär :) men jag ska kanske iväg om ett tag. om jag orkar ;P kom hir och ta en fika då :D du kan ju ta moppen ;D haha!

Liss
0

hehe.. jaa de skulle vara mysigt att komma till dig kerstin och fika:)

Liss
0

Jo visst, jag tar moppen i 30mil:P pff.. aldrig! haha

Beafer
0

äsch då :) du får väl trimma den så att den går superfort :)

Liss
0

haha.. ja men den går ju i 80.. men de är inte så lagligt:P

Beafer
0

haha, ja då gick den ju rätt fort ^^

Liss
0

jaa.. den går rätt fort för en moppe. Men fortfarande inte lagligt:P iof så åker jag i 60 när jag bara får åka 30 eller vad de är med en oregistrerad. Men naa.. 30 mil blir nog lite ömt i baken.. dessutom får man ju inte åka på motorvägen heller..

Beafer
0

tror dom tillomed har sänkt till 25 nu :S bara för att dom vill ha bort alla oreggade moppar :P men min går bara 60 så det är lurrba ;P man hinner bromsa när man ser polisen ;D

V-lang
0

*fnys* Och du gnäller för att det är 30 mil och moppen går 80!!!

Jag åkte faktiskt från gävle med exet på en honda 125:a, vi skulle till min pappa i Göteborg och skiten gick sönder efter 10 mil så den gick bara 80…det tog oss 14 timmar!!!! Gissa om jag hade ont i röven efter den turen Fundersam Och som om inte det räckte vi åkte igenom alla väder, regn, hagel, snö och stekande hetta Skrikandes

Den Hondan fick vackert åka godsvagnen hem och själv satt vi i kupe och jäste i varsitt gosigt säte…..Räcka ut tungan

Liss
0

haha.. här bryr sig inte polisen om moppar som är oreggade.. dem kan inte sätta dit en iaf..
och jag är säker på att de är 45 me reggad och 30 me oreggad ännu..

Liss
0

hahaha.. jaa men dåså, du förstår du väl själv att jag inte kan åka me moppen;P och då blir jag garanterat fast av polisen.. på stora vägen

V-lang
0

Känslig du är ;)

LiLi
0

#32 Tog mina vanliga vitaminer, lite mera vitlök än vanligt och så väntade jag bara att den skulle gå över. Det var en ovanligt envis sort, men utan feber, så jag kunde vara på jobb ändå. Det värsta var snuvan och jag blev beroende av snuvspray på kuppen. Nu har jag skaffat en näskanna, redo för nästa förkylning…

Liss
0

näskanna? hahah.. de lät ju bra. När jag fick låna min mammas allergispray för att de verka som om de var de jag hade då, vart jag beroende och full:S haha! den var myyycket starkare än vanlig nässpray.. ujuj!

Neeh, men vet i tusan vad min kropp håller på med.. idag känns de prima igen. Men igår natt kändes de som en stor klump i halsen.. kan visst inte bestämma sig. Men hoppas på att de bestämmer sig för att vara bra!:P

kerstinjoh
0

#47 I näskannan samlar man snoret, lite äckligt men bättre än näsdukar!

Krya på dig "skitunge"Skrattande

Liss
0

neeh!! va ääckligt! då är de väl inte alls bättre än papper.. de slänger man ju direkt:P

Jaa, jag är kry?:O just nu iaf.. lustigt de här Fundersam

LiLi
0

#48 Min näskanna samlar inte snor. Man fyller den med ljummet vatten o blandar i lite havssalt. Sedan låter man vattnet rinna genom ena näsborren till den andra, o så rinner snoret ut o näsan är fin o tom efter det. Faktiskt jätteskönt, fast det låter lite mysko.Skrattande

Liss
0

öhh.. från den ena till den andra?Förvånad hahaha..men då hamnar de ju i munnen..blöö

kerstinjoh
0

Näe, inte om man använder näskannanRäcka ut tungan

LiLi
0

#51 Nä, det hamnar i lavoaren, inget i munnen. Det krävs lite teknik, men är värt att prova.

Liss
0

men gud, de låter jätte hemskt..ska man alltså sitta och hälla i de där i ena näsborren.. (då måste de komma nått i munnen eftersom de är sammanläkat) och sen ut i den andra.. neeh fy! vad läskigt:P haha..
jag tar minsan nässpray jag:P

kerstinjoh
0

Till Lisette.

Liss
0

hahahaha.. BLÄÄÄ!!! vart ska man sikta då:P hihoh

kerstinjoh
0

I en hink eller två? Eller i en biabädd. fast det bästa är nog att stå på balkongen.

hihi, Lisette, jag visste inte ens att det fanns. jag trodde det var ett stavfel.Skrattande

Liss
0

hahaha.. balkongen! haha.. bara för de ska jag testa:P

hehe neeh, de annte mig.. jag har aldrig någonsin hört om de..

V-lang
0

Inte i biabedden Förvånad

En sån där köpte min bror och jag skrattade så jag skrek för jag trodde han drev med mig *fnys* Nu flera år efter så tror jag honom han har lovordat det hundra gånger…det är det bästa han köpt Skrattande Så lili har sååå rätt =)