Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 558 ggr
Ellinor_ludde
0

Stolt =D

Vilken härlig dag det har varit. Kom till uställningen vid halv nio ungefär, tog vårt startkort och värmde upp lite ^^, Köpte lite små plock vid pryltältet och borsta honom lite. Då var det dags för mig att gå in i ringen, gud va pirrigt det var. Först kollade hon på honom, hans bett,svans,ögon m.m allt var jätte fint och så. Sedan så sprang vi runt lite granna, och busiga ludde ville ju inte trava som domaren sa, utan han sattte av i rusande fart och börja bita i kopplet (ASG) xD
Aja, domaren tyckte han var jätte charmig i alla fall, och vi gick vidare :) Sedan när många andra har gått in i ringen skulle alla ca 20huundar gå in i ringen igen för att välja ut tio stycken finalister. Ludde och jag kom tyvärr inte med, men vi var jätte glada i alla fall och jag var så stolt över min lilla vovve <3 Vi fick ett diplom och en påse med lite gott för ludde. Vi satt kvar ganska länge och tittade på alla andra som gick vidare, och innan vi skulle dra oss hemåt köpte vi ett jätte fint vinter"täcke" till ludde. Klockan var närmare halv 4 när vi satt i bilen tillbaka till solna. Är mkt nöjd med att vi gick vidare åtminstonde en gång, men jag kan ändå inte förstå varför, ludde är ju världens sötaste, så jag tar det som om Domaren måste skaffa nya glasögon *fniss* ^^, Glada allihopa åkte vi hem med en stor påse med godsaker till ludde, ett fint diplom,bedömningen, och ett jätte fint täcke som var super billigt :) En lyckad dag helt enkelt. Men det viktigaste är ju inte att vinna, utan att man har roligt,båda två <3

Karmatarerskanise
0

Låter som en bra dag :)

Ellinor_ludde
0

Kan inte förstå hur domaren inte föll för dessa ögon xD

Ellinor_ludde
0

Näää, bilden på ludde gick inte att ladda upp :(

LiLi
0

Oj, vilken härlig dag ni har haft, ni måste vara trötta nu efteråt.

AnneN
0

Vilken kul dag =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Malin-A
0

va kul för er.. då är väl Ludde trött nu då? =)

[Vargnatt-]
0

Låter som en jättekul dag :)

nobsan
0

Kul mad utställningar. Går det inte bra har man i alla fall träffat en massa likasinnade och kanske knutit nya kontakter. Du tog det helt rätt. Ochnästa gång med ny domare kanske du o Ludde kammar hem rubbet. Det är ju lite som lottdragning på utställninga. Jag har vunnit bruks klassen med en av mina Tax hanar och på utställningen ett par veckor senare fick han ett 3 pga att han inte kunde trava!!! Den dagen ösregnade det och gräset nådde magen på honom. Man får ta det som det är. Men hade det varit i dag hade jag givetvis lagt in en protest.

V-lang
0

Låter som både en kul och givande dag =)