Hundar iFokus

Hundar

Etikettmedia
Läst 741 ggr
gejsa
0

Gud var ruskigt!!!!

Alex
0

Usch.. Undrar vad de har för uppfödare i Frankrike egentligen.. Om det händer så många olyckor kan de ju inte ha alltför bra koll på avelshundarnas mentalitet. :S

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mischa
0

#1 I frankrike kan man köpa valp i djuraffär.

I vilket fall är det fruktansvärt, tyvärr verkar det även som att dogue de bordeaux blir svartmålade :(

≧◔◡◔≦

gejsa
0

Men tänk er att vara mamma och stå och se på när deras två hundar dödar dottern på 10 år. Burr! Hade ju hänt nästan samma sak med en 20 årig flicka i fredags och pappan och syskon såg på utan att kunna göra något.

SaraC
0

Verkligen tragiskt, som alltid. Både för människorna som blir offer och för hundarna o hundvärlden.

Sedan vet man ju aldrig om hundarna i fråga är renrasiga, eftersom det näst intill aldrig står.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

Hemskt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

gejsa
0

#4# Ja, för mig spelar det ingen roll om dom är renrasiga eller inte. Jag tänker på hur otäckt det är. Har ju varit med om några hundslagsmål och då var alltså hundarna på varandra. Jag ryser när jag tänker på om det var på en människa dom bet i stället.

Mymlan
0

Tänk man får bara läsa vad hunden/arna gjort i alla artiklar den o den hunden har huggit. Men aldrig vad offret gjort.

Sedan så finns det många många oseriösa uppfödare av dessa raser som avlar hött som mött dvs på vad som helst bara det är tuffa/stora hundar.

Önskar man som uppfödare *föder ej upp hundar* kunde få kolla en persons brottsregister så inga hundar kommer i fel händer. Dessa hundar är i mina ögon inga nybörjar hundar.

Så många hundar som kommer i fel händer. Jag är inte rädd för dessa hundar, mer rädd för ägaren då jag ej vet hur den fostrat/lärt sin hund.

Sedan är media så oerhört media kåta på allt en hund gör, ilsk, hugger etc. Ännu mer om det är en sk kamphund inblandad.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

SaraC
0

#6 Jo men för mig gör det det. Om t.ex. dessa hundar som näms i denna artikel är renrasiga med stamtavla osv. så kan man ju precis som Alex säger undra hur det egentligen står till med avelsarbetet i Frankrike. Är det däremot blandraser så är det en annan sak, eftersom där finns inte samma möjligheter att veta vad det är du avlar på.

AnneN
0

Om det är så att hundar säljs hur som haver i djuraffärer så tycker jag dom ska börja arbetet med hundproblemen med att förbjuda den typen av försäljning

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

#9 Ja, nu vet jag inte hur sådan försäljning fungerar, men är det på samma sätt som man här i Sverige t.ex. kan köpa en kanin i djuraffär, så borde det ju verkligen vara första prio att ändra på det.

gejsa
0

#8# Ja, det var ju liksom inte riktigt detta jag ville få fram återigen när jag visade detta. Utan hur grymt otäckt det är att se på utan att kunna göra något.

Det här med raser och blandraser har vi ju skrivit om i hur många trådar som helst.

SaraC
0

Jo, men nu handlade det väl inte riktigt om det? Utan att det är hemskt om dessa tragiska saker händer pga av oseriöst avelsarbete eller oseriös försäljning.

gejsa
0

Inte min tråd den gjorde jag mest för att jag tyckte den var otäck. Hade inget med avel att göra överhuvudtaget.

SaraC
0

Okej, visste inte att man inte fick fundera över anledningarna till händelsen. Men det gör ju även de andra i tråden och inte bara jag, så förstår inte varför du bara säger till mig, men då skriver jag väl inget mer.

TinaH
0

usch ja detta är verkligen tragiskt.

Men vad ärdet för mamma som släpper ihop dottern med hennes killes hundar.
Hon känner knappt hundarna.
Lite oansvarligt av mamman…….

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Ellen95
0

Fy så HEMSKT!

Alex
0

#2 Det visste jag faktiskt inte.. Kan ju förklara en del. Och då borde de ju börja i den änden. Är i alla fall glad att jag sluppit se nåt sånt när jag vart där..

#7 En hund som bara hugger en människa kan mycket väl bero på att människan gjort nåt. Men en hund som ger sig på och hugger vilt för att få död på en människa, då är det nåt som inte står rätt till…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mymlan
0

#17 Rätt men tidningarna kan ha vinklat det så så att det ska låta de huggt vilt. Sedan lämnar man ej barn utan uppsikt med  främmande hundar eller med hundar överhuvudtaget. Så mamman har brustit i sitt ansvar.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

gejsa
0

#18# Flickan var 10 år så liten var hon ju faktist inte. Jag var själv 11 år när jag fick min första hund och gick ut och gick med den själv.

Sedan var inte hundarna främmande. Det var ju mammans pojkväns hundar. Vi vet ju inte hur länge dom har varit tillsammans eller bott ihop. Det är ju bara spekulationer eftersom ingen av oss vet. Men något måste helt klart ha gått snett iaf. Det är ju vi ju alla rörande överens om.

V-lang
0

Usch och fy vad hemskt, och jag kan väl faktiskt ärligt säga att jag skulle aldrig släppa ut någon av mina döttrar med två sånna stora hundar även om jag kände hundarna ifråga något så när…..möjligtvis med en. Sedan kan jag kanske också tillägga om jag och barnen haft den från den var valp eller mycket ung så vi känner hunden mycket väl då skulle jag lita på den fullt ut, sån är jag =)