En äkta schäfer
d skulle väl mycket väl kunna vara en äkta schäfer, en långhårig va d ser ut som, men nu ser man ju inte hela kroppen o finns d ingen stamt. så kan man ju aldrig säga att det är renras till 100%..

Det kan mkt troligt vara en äkta schäfer, men utan stamtavla kan man inte säga till 100%

Han har ingen stamtavla. Vi skulle fått det från början, men uppfödarna hade inte fått fram stamtavlan eller va det nu var..

#3 Då kan Ni tyvärr räkna honom som blandras.

Vilken sötnos,hur gammal?

#4 ja jag vet… men konstigt att vi inte fick stamtavla, vi fick ju se både mamman & pappan…om det nu var rätt pappa dom visade…
#5 han är 3månader tror jag ;)
Jag tycker det mer ser ut som en bergschäfer .. eller vad det heter :)
# 6. har ni blivit lovade stamtavla, men ej fått?
Låter som om ni blivit lurade. Tyvärr.
# 6 hur mkr kostade den?
Om den kostar ca 12 000 så är det en äkta schäfer med stam. annars är den inte äkta..

#9# Du det finns billigare schäfrar som har stamtavla än 12000 kr. Vad har du fått det ifrån?
# 10 men om dom är renrasiga schäfrar kostar dom 12000 om dom har stam ,, ca ,, inte under 10000..

#11# Jo, då det finns visst schäfrar under 10000 kr som har stam och papper med sig. Titta i annonser så får du se.
Jag säger bara som svenska kennel klubben säger

#13 Det är inte priset som avgör om en hund har stam eller inte. Det är om valpen är registrerad och har en stamtavla. Har köpt båda mina schäfrar med stam för under 9000:-

Det stod i anonsen att det skulle finnas med stamtavla, men dom hade inte hunnit fixa det.
Han kostade 5500kr…tror jag!

Det gör väl inte så mkt om han inte är renrasig schäfer, men ändå!

#13# Det tror jag ärligt talat inte att dom har sagt. Till dig i telefon eller vad menar du?

#15 Låter väldigt oseriöst. Stamtavlan ska medfölja valpen. Får man ingen kan man räkna med att ha blivit lurad. Men självklart är Er valp fin ändå, men Du kan aldrig veta exakt vilka föräldradjur din valp har och vilka sjukdomar dessa kanske har.
# 17 nej , när vi köpte våra hundar

#19 Då måste de sagt fel eller Ni missförstått. För priset har absolut ingenting med stamtavlan att göra.

Det kan mycket väl vara så att föräldrarna är schäfrar men att det inte är reggade valpar och då räknas valparna som blandisar endå. Visst visade du en bild på honom i en annan tråd där man såg nästan hela honom och nog såg det ut som en långhårig schäfer tycker jag =)