Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1510 ggr
[Blue_Lugia]
11

God gärning....tror jag

Idag när jag var på promenad med min hund kom en Chihuahua lösspringandes utan att en ägare syntes till. Jag tog in min hund och fick se genom fönstret hur hunden virrar omkring och skäller på folk. Tänker att något måste göras, så jag går ut och lyckas locka till mig den lille med lite godis. Hunden skakar i kylan och jag ringer polisen som hänvisar mig till min lokala polisstation som dessutom har stängt!! Börjar bli desperat och jag ville ju inte lämna hunden i fall den springer ut på vägen och bli överkörd. Stoppar en kvinna som kommer gåendes och hon ringer i sin tur sin dotter som kommer med en handduk. Rätt som det är dyker en kille upp, lättad över att få se sin hund. Den hade tydligen smitit ut, när dom flyttat ut grejer. Så det löste sig, hoppas detta hjälper folk att vända lite på den förvrängda bild folk har av mig att jag är ett monster bara för att jag är lite tillbakadragen. Jag kräver inget tack, viktigaste var att hunden kom till rätta.

AnneN
0

Klart att det var en god gärning, om ingen tagit hand om hunden hade den med lite otur kunnat bli påkörd eller gå väldigt mycket mer vilse och kanske frysa ihjäl.

Bra gjort av dig!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wellcraft
0

Det var en riktigt god gärning.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund