Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 2699 ggr
Frosstis
0

(X) Min hund hittade detta i skogen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är jätteorolig att han ska bli sjuk !! Det var typ en mage tror jag och sen massa inälvor som ni ser på bilden. Vad ska jag göra? 

Vet inte hur mycket han åt men såg att han drog sönder mag-skinnet! 😭

[TanatosNyx]
0

Ser ut som en vom, hundar brukar vilja äta upp det. Är antagligen rester efter jakt.

Saffran0Spice
0

Avvakta och se om han förändras på något sätt - ta tempen på honom varje halvtimme och får han feber eller visar att mår illa, kräks eller inte är sig själv så åk in till veterinären för säkerhetsskull =)

zakkris
3

Ser ut som att någon har rensat en älg, de brukar lägga kvar skinn och inälvor ibland till rovdjuren. Tror inte det skall vara någon större fara med din hund. Men du kan hålla honom under uppsikt, men troligtvis är det bara naturliga tarm och maginnehåll och då är det ingen fara mer än att han kan få diarre för att magen inte brukar få den typen av "mat"

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Hells Angel
0

usch

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

[TanatosNyx]
2

Bör absolut inte vara någon fara, gräsätarnas magenzymer gör att hunden kan äta det utan att bli dålig. Är rätt vanligt att ge hunden det där efter jakt om jag inte minns helt tokigt (var länge sedan jag var insatt i jakt så jag kan minnas fel).

Frosstis
0

Tack för svar! Ska hålla koll på honom.

russin
4

Äh, mina hundar hittar både det ena och det andra i skogen och ännu aldrig blivit magsjuka av det. Fast å andra sidan äter dom redan rå mat, så dom är vana. är hunden aldrig van att få rå mat (eller ätit för mycket mat här) så kanske den reagerar med diarre, men i övrigt är det knappast någon fara 🙂

Murmeltuss
0

Enda är kanske att han kan få mask. Annars är det nog ofarligt.

Wellcraft
4

Jägaren har nog kastat ut det till räven, vilken lycka för din hund att hinna dit först!
Det är bara vanligt slaktrens och ser inte särskilt gammalt ut, en liten näringsboost, vom är skitnyttigt.
Du behöver inte oroa dig :) Är din hund inte van vid rått så kan han bli lite lös i magen bara.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fenix_Chicci
1

Vilken festmåltid! Jägare brukar ta ur magen direkt i skogen eftersom den luktar rätt äckligt. Du behöver inte oroa dig, den ser färsk ut och vom innehåller bra bakterier. Om hunden är ovan vid rått och har känslig mage kan han ev. bli lös i magen men annars är det inge att oroa sig över.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

VildaVittra
4

Med tanke på att mina sötnosar gärna gräver ner märgben i rabatten för att sedan låta dom marineras några veckor innan de äter upp dom, så vågar jag mig på att hävda att din hund med största sannolikhet kommer att överleva. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Annamaja27]
0

Denna sprang vi på i skogen innan jul.  Tjohoo sa hunden. Jag var mer skeptisk men hunden fick stanna och äta ett tag. Inget knas med magen men hunden är iof van vid färsk/rå mat av alla de slag.

Rådjuret såg förstås ut så här när vi kom dit.

Frosstis
0

Vad skönt då behöver jag inte oroa mig 😃