Misssköt..
okej.. inga påhopp tack.. Känns som jag håller på och dö utav ångest.. I november köpte jag en valp. I början på dec var jag tvungen att sälja den.rsonen jag fick kontakt med som även köpte honom verkade jättebra. Jag skulle få träffa valpen osv. Men har inte träffat valpen alls. Personen sa ochså att den och partnern bodde ensamma. Och nu säger personen att de är mycket jobb och jag inte får träffa valpen ännu. Personen påstår ochså att valpen går ner massa i vikt, men hos mig gick den bara upp i vikt. Alltså är valpen ensam 8h i sträck. En 4a månaders valp. Personen säger ochså att alla papper är hemma hos partner så kan ej regga valpen.
Då de gjort slut.
En släkting till mig vet ochså att denna person nyss sålde sin vuxna hund. Någon vecka tidigare. Grovt underviktig och misssköt. Och aggressiv när de tagit kontakt med såna som utreder. Hunden var inte försäkrad heller.
jag vet inte vad jag ska göra.. är så ledsden. Finns de absolut inget jag kan göra?
Är du orolig så ta kontakt med länsstyrelsen
Och vad gör dem då? Enligt mig och många andra så gör de ingenting.
#2 Vad är alternativet enligt dig?
Om du anser att läget är akut för valpen är det bättre att du kontaktar polisen.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Är detta något som du säkert vet, och inte bara har hört eller antar? Är hunden vanvårdad så anmäler man till länsstyrelsen, de är skyldiga att åka ut och kolla, även om de kanske inte omhändertar hunden så blir det dokumenterat. Du har sålt hunden och har därför ingen rättighet att kräva saker från ägarna.
≧◔◡◔≦
Alltså varför så otrevlig mot mig? :S Jag har inte skrivit någonstan att jag KAN kräva något från ägarna. Jag sa till personen att jag VILLE och denna sa ja. Och ägare är man när hunden står reggad på sig på skk och jbv. Vilket den inte gör. Och de MÅSTE man göra innan den är 4månader. lag på de.
ja jag är rätt säker på mina grejer. För varför skulle jag annars skriva detta? Och varför skulle jag inte lita på min släkting?
Helt sjukt här inne. Gäller de någon som inte har råd att ta sin hund till veterinären så blir de ett jäkla liv, men detta ser ut att godtas från er? JAJa.
Nej, länsstyrelsen gör ingenting där vi bor. Blir en hund misshandlad, utslängd på balkongen i minusgrader 7v valp så gör varken polisen eller ls inte ett skit.
Det enda som kan bevisa vem som äger en hund är köpe/överlåtelseavtal, vem som står reggad som ägare på SKK el Jordbruksverket spelar ingen roll.
Har du pratat med uppfödaren om detta?
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
Uppfödaren bryr sig inte ett skit. Vi började bråka då jag inte kunde ha kvar hunden. och hon ville absolut inte ha tillbaka valpen.
De är LAG på att hunden ska bli reggad iallafall. Jag vet att de är den som skrivit på köpeavtalet. Jäkls idioti allt.
-HAR NI INGET VETTIG ATT SÄGA, SÄG INGET ALLS-.
Ingen är otrevlig förutom du, du har fått förklarat för dig vad du kan göra och dina begränsningar. Vad vill du ha för svar?
≧◔◡◔≦
Det ända som du kan göra är att anmäla den nya ägaren till antingen länsstyrelsen eller polisen. Då du har sålt hunden så har du inte längre någon rätt till den tyvärr. Har ni skrivit på ett köpeavtal du och den nya ägaren? Att de inte har omreggat den i jordbruksverket är verkligen beklagligt men inget som du kan göra något åt.
Codeavalone.blogg.se
Ja det låter inget kul alls. Förstår att du är orolig. Jag skulle sagt till henne att jag vill och ska träffa valpen för att se att den mår bra (så hon inte sålt den vidare eller missköter den) annars ringer jag både polis och länsstyrelsen.
Skulle inte det hjälpa skulle jag nog gå/åka dit personligen och ringa på dörren eller vänta på att hon ska ut med hunden. För om ni kommit överrens om att du ska få träffa valpen efter köpet, så är det ett muntligt avtal.
Hoppas det går bra.
Eftersom du har sålt valpen så kan du inte kräva ett dugg. Står du som ägare eller vad menar du med ägaren inte kan regga valpen? Handlar det om vanvård eller misskötsel som du säger valpen får vara själv 8 h bara det är lagbrott och du får kontakta länsstyrelsen om detta, du får påpeka allt du vet mm. polisen gör inget åt detta utan det är länsstyrelsen du ska kontakta, och är du inte anonym så kan du även säga till om att du vill veta hur det går för fallet, blir det dom på detta eller ska upp i rätten så är det bra att man inte är anonym.
Ska vi trolla åt dig menar du?
Det enda du kan göra är att ringa länsstyrelsen eller polisen. Det finns inget annat.
Men skärpning! Ingen har varit otrevlig mot dig. Ring igen tills det händer något. Skaffa bevis. Be din släkting ringa polisen. Anmäl ls.Fortsätt kämpa!
ring til ls, ring flera gånger om så krävs, gå til deres kontor og be at dem kollar. berätta det du vet og ring även polisen. be din släktning ringe polisen. ge ikke opp.
Det är inte speciellt svårt att höra av sig till Länsstyrelsen - jag har själv gjort det flera gånger då det handlat om misskötta djur.
Polisen gör inget åt detta det är Länsstyrelsen som dom hänvisar till när det gäller djurhållning.