Utfall
Hej! Vad tänker ni på när ni hör ordet "utfall" Skulle ni kalla en hund som för utfall vid hund/människomöten för aggressiv eller "problem hund"?
Beror på situationen och hur hunden är vid utfallet för min del.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag tolkar det ordet väldigt brett, så även hundar som drar mot andra hundar/människor av glädje hamnar i den kategorin(då inklusive min egen). Anledningen till detta är för att en utomstående inte alltid kan se av vilken anledning som hunden gör "utfall".
Jag skulle nog kalla det "En hund med problembeteenden" snarare än problemhund eftersom hunden kanske bara har detta lilla problemet :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Ja! Jag har åtskilliga gånger varit med om hundar som gör utfall mot andra hundar och även människor, detta är ett beteende som inte kan accepteras. Dem hundar behöver professionell hjälp men alltför många hundägare säger att "det är ingen fara" En bekant till mig satt i soffan hos sin dotter när deras hund shäfer hoppade på henne. Han tuggade sonder hennes arm, hon har gjort 4 operationer och ännu är hon inte bra. Hundar är underbara, härliga, bra sällskap, trogen vän men - det är fortfarande ett djur med djurinsikter och det får man aldrig glömma.
Beror på varför hunden gör utfall. Är den aggressiv och vill attackera för att skada? och är det då pga dålig mentalitet, dålig händelse tidigare i livet, stress, eller annan orsak?