Hund i hundstall?
Hej! Är det en dålig idé att ta med hunden eller valp till skolan varje dag om hunden får sitta i en egen box med liggplats, mat o vatten och sedan komma ut varje rast? och en längre promenad under lunchen?
Ja om det finns ett flertal andra hundar är det inget att rekommendera, det kan bli för stressigt för en del hundar som sedan kan övergå till oönskade beteenden.
Jag har själv haft min hund i hundstall på skola och han vart ett totalt nervvrak, han var då 1 år och jag har fått jobba med honom i 3 år för att han ska bli normal igen.
Sen har jag haft min andra hund i hundstall på skolan hon var under ett år och för henne var det ingen big deal så det är ju även individuellt.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Om hunden klarar det och mår bra av det, nej ingen dålig idé.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Om det är en dålig idé eller inte beror på hunden.
Om hunden verkligen vantrivs och mår dåligt av detta är det en dålig idé att fortsätta med det, men skulle hunden inte bry sig särskilt och har det bra där så är det ju inte något dåligt med det.
Hundstall och hunddagis är ju bra saker ställen, men det är någonting som inte alla hundar mår bra av - så är din hund en av dem som inte mår bra av det så är det dåligt att fortsätta. Men att testa en period skadar ju inte, man märker väldigt fort om detta inte är något för hunden =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Det beror väldigt mycket på hunden - men en valp, nej. En vuxen hund som fått ordentlig introduktion och invänjning ja.
är lite nyfiken… vilken skola är det du menar? 🙂
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Såvida hunden fixar det är det ingen dum idé.
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus