Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2719 ggr
Saffran0Spice
5

Hund och ''elak'' kolsyra?

Sitter här och har hällt upp ett glas med julmust - när något intressant händer.

Min hund går fram och nosar på flaskan med julmust och får rena spelet!
Han skäller ut flaskan som om den förolämpat honom och studsar mot den samtidigt som han håller ett avstånd och vill definitivt inte komma nära.

Han är inte arg, inte rädd och uppför sig bara helt knäppt.
Tror ni det är kolsyran han inte gillar?
Han gjorde nämligen en inandning i flasköppningen, så kolsyran killade nog till ordentligt i nosen😂

Lia
0

Ja, det var ju en taskig typ som snärtade till honom inne i nosen 😃 Sånt fnatt fick vår hund också ^^

Saffran0Spice
0

#1 Men eller hur, han beter sig som om han blivit fruktansvärt förolämpad hahaha

Grace2009
1

Klart det är obehagligt, det pirrar ju elakt på nosen. Våran katt ruggar undan redan när han ser en flaska, för det skulle ju kunna vara otäck kolsyra i den.

Wellcraft
0

Elviz avskyr också kolsyran.. Han brukar lipa mot den ;)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Arrowhead
2

Våran hund reagerar likadant, jättekul att se när han muckar gräl med flaskan!
Han reagerar även likadant mot koppar då han var dum nog att stoppa ner nosen i en kopp med varmt kaffe, inte världens smartaste hund de där 😉

Intehärutandär
0

Det hade varit roligt att se. Min bryr sig bara i bortglömd slump. Alltså avslagen, så smaken gillar han nog.

Saffran0Spice
0

#6 Ska försöka filma nån gång ^^

dogg
0

Känner också igen det där. En varm sommardag vägrade min hund dricka sitt vatten utan skulle prompt ha mitt, det är kolsyra försökte jag förklara och hålla fram flaskan men envis som han är gav han sig inte. Så jag hällde upp i korken och höll fram, han nosade och började dricka men han bara stoppa ner tungan och få in det i munnen - innan han skrynklade ihop nosen på ett sätt jag aldrig sett en sheltie göra, tungan höll han ute och den bara darrade. Usch, aldrig mer.

Han har bränt sig på te när han lyckades ta sig in i köket hos uppfödaren men kan fortfarande inte låta bli om det är mjölk i. Han är tokig i mjölk. En gång så ställde jag av trötthet ner ett glas mjölk på golvet för att det ringde på dörren. Men Robin min sheltie förstod snabbare än jag att det bara var en försäljare så i hundra knyck sprang han tillbaka, hittade mjölken och sög i sig den snabbare än en myrslok. Jag sa bara tack, men nejtack men glaset var helt tomt. Robin hade dock avslöjande mjölk i hela ansiktet men han låg helt oskyldigt i sin korg…

[TanatosNyx]
0

Hahaha, vi hade en envis hund som promt skulle ha kolsyrat.. Resultatet? uppdragna läppar, ihopskrynklad nos och småmorrandes fick han i sig eländet 😂 det är nog bland det dummaste jag nånsin sett!

[Thiah]
0

Min ena katt ville smaka på sprite en gång. Hon var så ivrig och satte nosen ovanför glaset. Sen var hon snabbt därifrån . :D

Saffran0Spice
0

Underbart att läsa att min hund inte är ensam om att vara så här ''smart'' gällande kolsyrat hahaha 😃

taylor__lambert
0

Min hund vägrade en sommar dricka vatten så han fick mitt vatten med kolsyra, fick skaka den så det mesta försvann, synen var ju rolig, han skulle dricka, men han fnös för varje slurk och sprang runt som en tok, men han skulle fortfarande ha, dumbom ❤️ drick ditt egna vatten -.- 😃

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta