Ett år med Dimma!
Idag är det ett år sedan jag blev matte till min älskade lilla Dimma <3
Det känns som att jag alltid haft henne, samtidigt som jag inte riktigt kan förstå att jag äntligen har en bedlington terrier och att jag har två hundar. Känns helt underbart. Är det något jag är nöjd och stolt över här i livet så är det Nelly och Dimma, dom är helt otroliga båda två <3
Kommer lägga in lite nya och gamla bilder på henne här så ni får gärna vänta med att kommentera till jag säger till :)
Börjar med en bild på henne från första kvällen på hotellet i stockholm där vi bodde då vi hämtat henne i enköping :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bus mellan träningspassen!
Så härliga bilder!
Förstår din lycka!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dimma på en helt vanlig promenad i snön.. sa jag att hon gillar att rulla? Hon gillar även att gnida sig. Typ mot snö.. och Nelly ;)
Här är en av de nyaste bilderna på henne, nyklippt lagom till jul och allt! :) <3 Det får bli den sista, det blev en redig bildbomb :P
Behöver jag säga att det har varit ett underbart år med våran (min och Nellys ;)) lillstrumpa? det var kul att gå tillbaka och kolla massa bilder på året som gick. har fått utelämna en hel massa roliga bilder. Bland annat tusen miljarder bilder på när hon sover i olika konstiga ställningar ;) haha hon är så go så det är helt otroligt!
Nu får ni gärna kommentera om ni har lust. Kul om nån orkade kolla igenom hela året ;)
Jag har följt dig medan du laddat upp bilderna, haha
Hon är så otroligt söt och verkar helt underbar :)
haha :) Tack, kan bara hålla med!
Gillar inte alls Bedlingtonterriers men Dimma är faktiskt riktigt söt och verkar vara väldigt charmig 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
På MyDog så stod jag jättelänge vid bedlington montern och pratade med en ägare där! Jag FÖLL PLADASK för rasen :) blir det inte en dvärg/mellan Pudel för mig så blir det kätt en Bedlington terrier för min del :) underbara djur :) Ts, din dimma är jättefin! Så skoj att se på bilder :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Hon är så fin din Dimma!
Oj har det redan gått ett år ? Tyckte det var bara några månader sedan du hämtade henne
Hon är så himla söt din tjej
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vilka härliga bilder
jag är nyfiken på en sak bara
ser dom bra när de har så mycket päls framför ögonen
Hon är verkligen jätte söt 
tack alla! :)
#32 ja det är svårt att inte falla för dom små lammen ;) Jag hade alltid tyckt att bedlington var fula när jag bara sett dom i hundböcker och så men när vi var små fick vi nya grannar i sommarhuset som hade en bedlington tik och sen dess hade jag vart fast. Dom är så sjukt söta och härliga! Grannarnas lilla tik kom över till oss och hämtade våran lilla havanais sen gick dom och lekte tillsammans på gamla skolgården som låg mellan våra tomter, sen när dom lekt klart kom Caramia hem och Kareoka gick hem till sig. haha :) En dag var kareoka inte riktigt lik sig, det visade sig vara deras dotters Elton. Sedan dess har jag alltid gillat rasen och drömt om en egen, och nu har jag en! Och jag längtar redan efter en till :P
#34 Haha jag tiden går fort när man har roligt!
#35 Jodå hon ser bra :)
Fin hon verkar! Jag är också förälskad i bedlingtonterrier och har varit i flera år. Tycks dock vara den enda av de jag känner som ser charmen med den här lilla hunden. Alla andra tycker dem är "fåniga"…:(
#37 Det var samma för mig.. Hade kompisar som jag inte"fick" köpa en bedlis för och bla bla. Men det kändes i inte aktuellt för mig att köpa en annan hund pga av att andra inte tyckte samma som jag. och nu när hon är här så charmar hon alla, även de som sa att det var det fulaste jag kunde köpa tycker att hon är väldigt söt och charmig ;) Sen kan ju inte alla tycka likadant så är det ju bara :) Det är helt ok för mig att många inte gillar rasen, jag gillar ju inte alla raser jag heller. Dessutom blir många positivt överraskade när de träffar en irl och det är ganska kul :)
Min lilla tjej har två kooikerkompisar som hon leker väldigt fint med, dom är ju i ungefär samma storlek också :)
Här är en till som älskar rasen! Har drömt om en i 15 års tid nu, och någon gång SKA jag ha en. :)
Dimma ser jättesöt och fin ut! 
Så glad att jag hittat din blogg. 😐. Jag och min man funderar på att köpa en Bedlington, och slukar allt vi kan hitta på nätet. Bara det att de är ju inte den vanligaste rasen i Sverige precis så det finns inte jättemycket att läsa. Jag var lite rädd att de ska vara skälliga. Vill av flera skäl inte ha det. Om den ger nåt skall när någon kommer så är det ok. Men inte om någon går i porten när vi är och hälsar på dottern i hennes lägenhet o.s.v.
Ju mer jag läst här om rasen desto mer sugen blir jag. Vi har förresten haft en Wheaten terrier innan. Skulle vara jätteintressant att veta likheter och skillnad på raserna. 😐
#40 Oj bloggen ja, det var länhesedan jag slrev där. Hade helt glömt bort den! Kul att ni är intresserade av rasen, jag kan varmt rekommendera den! Ang skällandet så ska dom ju vara tystlåtna och det är då Dimma. Hon började skälla endel (inte så farligt mycket) då Nelly blev lite skällig på äldre dagar, hon fick dock cancer och jag var tvungen ta bort henne 30/7-13. Sedan när Nelly dog slutade Dimma skälla nästan helt igen. Ibland skäller hon en gång när posten dimper ner i brevlådan och om det blir livat i trapphuset kan hon ge ett skall men hon är väldigt behaglig att bo och leva med. När man träffar hundar ute som skäller och/eller gör utfall så tittar hon bara på dom och går tyst förbi, jätteskönt :) När det gäller skillnader mellan wheaten och bedlington är jag kanske inte helt rätt person att uttala mig då min var väldigt orastypisk, Dimma är dock väldigt rastypisk i sättet förutom att hon är motsatsen till reserverad vilket bedlisarna kan vara. Jag tycker iaf att wheaten terriern är betydligt mer krävande än bedlisen. Hinner inte skriva mer nu men ska försöka komma ihåg att fylla i lite imorgon. Dimma är iaf toppen med barn och hon fick en liten "lillebror" i februari förra året och hon är helt underbar med honom, och även mot alla mina syskonbarn :)
Vad kul att du svarade.🙂
Härligt att höra att hon inte skäller så mycket. Vår wheaten var nog inte heller helt rastypisk tror jag. Eller egentligen vet jag inte. Kanske är Wheaten som hon var?!Hon var ganska lätt att ha att göra med. Om man inte hann med henne en period så var hon cool med det. Var lydig. Men hon började också skälla när hon blev äldre. (så där var hon kanske rastypisk?😉)
Du får jättegärna skriva mer, eller skriva till mej privat. Finns på I Fokus. Så himla kul att läsa om Bedlington.🙂