Hundar iFokus

Hundar

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 5323 ggr
Saffran0Spice
2

(X) Artikelbilder sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det sökes artikelbilder till diverse artiklar här på Hundar.Ifokus
Jag söker nu även artikelbilder till kommande serie med artiklar om Hundens sjukdomar. Dvs jag söker bilder på olika sjukdomar/skador.

Då alla inte uppskattar denna typ av bilder så gör jag denna speciella tråd där ni kan ladda upp denna typen av bilder🙂

Så har ni någon bild av sjukdom/skada att donera till artiklar får ni gärna göra detta här -  Skriv gärna vad det är för sjukdom/skada bilden visar.
Övriga artikelbilder kan ni ladda upp i denna tråden
Artikelbilder sökes!

Niklas
0

Du kan även fråga på nylanserade Bildbank iFokus.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Saffran0Spice
0

#1 Tackar för tipset Niklas!
- skall vi absolut göra =)

Lyan
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Skar sig på glas när vi var iväg på marsvinsutställning över dagen. Som tur väl är så hade vårt resesällskap förbandsmaterial med sig så vi kunde binda om tassen. Sedan fick hon ha skor i ett par veckor (anledningen till att hon hade skor på båda tassarna var för att hon inte skulle bli snedbelastad, skor väger rätt mycket för en hund på 3kg)

Lyan
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Anfallen av en annan hund och blev biten över ögat. Ögat blev blodfyllt och började efter att tag skrumpna ihop och det opererades bort innan det dog. Tyvärr finns inte bilderna från "resan" kvar, har bara bilden från när det hände och en utan öga.

Lyan
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Opererad för patella luxation. På bilden utan förband så var han nästan förlamad vilken syns på tassen, ev. pga svullnad som tryckte på nerverna. Han blev opererad tre gånger men fick till slut tas bort då det inte gick att laga :'(

russin
3

Här är bild på hur en dermoidcysta ser ut inuti. Dermoidsysta kallas även för tvillingcysta och består oftast av hår.

Själv trodde jag att det var chipet som kapslats in, då det var som ett risgryn när hon var valp och när det senare började bli lite större så bestämde jag mig för att ta bort den då den var precis under en av remmarna på selen.men det var inte chipet, utan en dermoidcysta.

Här har veterinären delat på cystan, för att se hur den ser ut inuti - och som han trodde full med packat hår. Denna cysta är ca 3 cm stor

[Thiah]
1

Vad fascinerande äckliga bilder.

thea_thea
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Maltes hudtumör. En bild på tumören och en bild på såret/stygnen som gått upp och de som satt kvar. Den var som tur var godartad med mycket liten chans att komma tillbaka, men han störde sig på den och den växte.

FannyGoldfish
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Några bilder från när Dino hade gått igenom sin TPLO operation i sommras.