SE UPP!!
Nu är det dags igen! Någon som lägger ut gift i Malmö ( husie området ) En hund har dött av sviterna och tre hundar ligger på djursjukhuset med dropp
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Jag tycker det ligger sånt här hela tiden i Stockholm, iaf där jag bor, inte för att någon hundägare verkar bry sig, inte med just gift, men hundmat med glas och häftstift i. Men bra att du varnar 👍
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Tack o lov händer inte detta hela tiden där jag bor, och är jätte tacksam för att man går ut med varningar, så att man är om ännu mer vaksam.
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Häftstift / glas i mat och förgiftningar ser jag minst lika allvarligt på. Blir lite förundrad över att du skriver "ingen hundägare verkar bry sig"
Lägg gärna in källor till påståendet så det är lättare att avgöra om det faktiskt är sant eller om det är ytterligare hörsägen som går.
#3 nä de gör inte det med tanke på att hur mycket man än säger till att det finns såna idioter direkt i hundägarnas ansikten, de har ändå sina hundar lösa och bryr sig inte vart hundarna går eller vad de gör, utan låter hunden göra vad den vill.
Jag har försökt att prata med olika media men de verkar inte intresserade för att det inte har hänt någon hund något ännu, men jag tycker ändå att man ska gå ut och varna om sånt i t.ex tidningar, tror jag har skrivit till metro 10 gånger men inte fått det publicerat.
Jag vet att en del hunddagis har publicerat om vad de hittat på sina promenader och det är ju bra, men vissa verkar ju inte riktigt ta åt sig det.
#5 synd att det inte tas på allvar! Men inte bara media tyvärr, utan även polisen lägger ju knappast några resurser på att ta reda på mer. Jag släpper inte mina hundar lösa ens på rastplatser , utan att gått en promenad innan och checkat runt lite
#8 ja precis tyvärr lägger dom resurserna på annat :/ , jag själv går alltid och kollar runt innan jag låter min hund få nosa runt och göra sina behov då han är så glupsk i precis allt. Även om det sägs vara lugnt är jag alltid på min vakt.
Vilka är symptomen man ska kolla efter på hunden om den blivit förgiftad?
#11 om man misstänker att de ätit något ute ska man hålla koll De brukar bli slöa, Kräkningar, Dricker inte, äter inte, kollapsar, vägrar gå eller röra sig, dreglar något oerhört mycket, det är lite olika ifrån hund till hund men allting som är ett stort ovanligt beteende hos just den individen bör man kolla upp.
# 12 Tack, både jag och andra kan behöva en påminnelse om symptomen. Min hund käkar ju gärna grejer ute om jag inte hinner stoppa det, ätbart som inte ätbart. Och har problem med magont som det är, men dregel och sånt är då andra tecken att hålla koll på.
Sånt här visar ju hur oerhört viktigt det är att kunna hindra hunden från att stoppa i sig saker ute. Man SKA kunna ta ifrån hunden saker utan problem och man SKA kunna stoppa hunden från att ta grejer eller få den att stanna upp och "frysa" direkt på kommando. Något "bytesgodis" kanske man inte har med så därför är det livsviktigt att träna på att kunna stoppa upp hunden och att kunna ta saker ur hundmunnen utan att behöva ersätta med godis eller leksak. En smekning och vänliga ord ska kunna räcka som belöning oavsett vad "bytesförespråkarna" tycker.