Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 4037 ggr
Saffran0Spice
0

Lugnet efter stormen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Geeze vilket oväder igår!
Blåser lite ännu ute, men ändå ganska lugnt ^^

Alla tåg och bussar var inställda idag här om kring pga fallna träd och liknande vilket gör att knappt en själ är utomhus idag. Så vi passade på att ta en ordentligt lång runda och njöt av lugnet 🙂

Hur har det gått för er andra i stormen?
Har ni det lika lugnt eller drabbades ni hårt?

Magi-cat
0

Förvånansvärt lugnt idag och inga skador, men jösses vad det blåste i natt! 🤪

Fin bild! 🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Turast
0

Ja usch! Jag bor ju på en ö också = överdrivet stormigt! Lammens stora tunga höbalshållare (xD) hade blåst iväg 25 meter typ! Som tur va så var det inga lamm i den hagen just då! ;o 

Jamie gillar inte blåst, så vi fick bara gå på kissrundor igår :P Blåser mycket nu också så vågar inte gå där det är stora träd (blåser ner läskigt stora grenar här..)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Saffran0Spice
0

#1 Tack 🙂

#2 jag bor vid kusten och det blåser en del, men ni som är på en ö måste ju ha det ännu värre då!
Du får hålla hårt i kopplet så inte Jamie flyger iväg 🎈😂

molam
0

Vi hade snlöstorm igor och idag snöar det fortfarande lite, men med det fick vi ungefär 30 extra cm med snö och Igår fick jag släpa hundarna på sina prommisar, för dom skulle minsann inte gå ut nepp nepp det var mycket skönare i mattes säng :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

taylor__lambert
1

Blåser ju fortfarande här, det var ju snöstorm igår och snöar gör det idag med så hunden tycker väl att detta är skit kul! Jag sätter mig snart på ett plan härifrån XD

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
0

Blåst på rejält och snön vi fick igår regnade bort inatt. Så är värsta lervällingen ute och svinhalt. Hallen ser inte allt för trevlig ut när man varit ut med hundarna suck. Kunde inte snön fått vara kvar i alla fall. 
Blåser mycket nu med.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridarebecka
0

Här snöade det och blåste igår, inget jag skulle kalla storm men jag skulle inte heller ge mig ut med bilen i onödan. Däremot har vi fått massa snö inatt, Trassel är överlycklig! Svärfar ska köra upp skoterspår åt oss i veckan som vi kan åka skidor i till helgen om vädret tillåter 😃

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Portie
0

Var på jobbet hela kvällen och natten men märktes ju även inifrån vilket oväder det var. Var på väg att få ett stuprör i huvudet när jag gick hem. Hyfsat mycket skador och nedfallna träd häromkring. Nu snöar det för fullt istället…

[fabienne]
0

Här kom det över 20 cm snö på ett par timmar och det var riktigt eländigt i trafiken för plogbilen hann inte med. Jag satt på jobbet och gruvade mig för att åka hem men jag hade sån tur att lagom till jag slutade hade det nästan slutat snöa helt och det var plogat hela vägen hem. 🙂Blåst har det inte gjort så mycket hos oss men det kom mer snö under natten.

Idag var det fint och vitt i skogen! Bra träning med höga benlyft och kaninhopp. 😃

Turast
0

#3 hahah ups, hade ju honom lös, tänk om han hade blåst iväg 😂😮 Rossi är väl väldigt lätt, fick du hålla hårt i honom? 😉

thea_thea
0

Vi har gått ut en långpromenad med klövjeväska på. Han var på väg att blåsa bort! Igår och i förrgår vägrade han gå ut så det blev bara några meter utanför dörren och vända. Vårt wi-fi la av så jag har haft ett dygn utan internet, trodde jag skulle gå under. Blåser fortfarande jättemycket men vi ligger i sängen under 4 täcken så vi klarar oss!

Saffran0Spice
1

#10 Haha kanske skulle sätta tyngder i overallen för säkerhetsskull! 😃
Han flyger oavsett väder!

russin
0

Det vrålsnöade igår under hela dagen, ochblåste som attan för att sedan övergå i halv storm och ösregn under natten. I dag frös det på igen, så det är totalt livsfarligt ute - total blank-is över allt 😮 Alla gångbanor, stigar mm ser ut så här…

Turast
0

#12 haha kanske är bäst 😂han är så söt!

[Daniela1983]
0

Ingen storm här i Stockholm men mycket snö.

[Forest]
0

Här blåste det och samma isgata som 13 visar även här :) Skönt väder annars ute hundarna vart glada att det kommit lite nysnö så dom for som vildar ute. Gått långpromenader och glad över att jag har bra broddar på stövlarna 🥵