Steriliserad tik och hane tillsammans
Hej! Vet inte riktigt hur det här går till men har varit in på den här sidan så ofta och läst om alla möjliga saker.
Jag funderar om det är någon här som vet något om att ha en steriliserad tik och en han hund tillsammans? Har alltså en golden retriver nu, han är en hane och är inte kastrerad och funderar på att köpa en vuxen steriliserad fransk bulldog och undrar hur det blir tillsammans. :-)
Borde inte vara några som helst problem - det är nog mer kemin mellan hundarna som kan bära eller brista =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Hunden du tänker köpa är med all säkerhet kastrerad och inte steriliserad. Helt olika ingrepp, varpå sterilisation är ett rätt så onödigt sådant.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Ja alltså det står i annonsen att hunden är kastrerad men jag trodde man kastrerade hanar och steriliserade honor och antog då att med kastrerad menade de steriliserad. Vet inte riktigt så mycket om ingreppen mer än att de inte kan göra valpar eller få valpar faktiskt.. :-)
Ett vanligt missförstånd är att man kastrerar hanar och steriliserar honor. Så är det inte.
En kastrering innebär att djurets könskörtlar tas bort, alltså äggstockarna på tikar.
Vid en sterilisering får könskörtlarna vara kvar och istället klipper eller snörar man äggledarna🙂
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Men iallafall bör det funka finfint om de kommer överens🙂
Har haft kastrerad tik och okastrerad hane tillsammans och det har fungerat bra🙂
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Åh tack för en så bra förklaring, tack tack!
Tack för svar! :-)