Hund till USA
Tänker att jag ställer alla frågor här då det är mycket jag skulle vilja ha reda på.
När man frågar jordbruksverket angående att regler och vaccinationer om man tänkt resa med hund till USA så hänvisar dom till Amerikanska ambassaden då dom inte kan svara på detta.
Så då undrar jag om någon här har gjort det och vad de då fått för svar, behöver man några extra vaccinationer? behöver hunden sitta i karantän? hur länge?
Undrar också vad det innebär med att sitta i karantän just när det gäller detta sammanhang.
Om någon gjort en sån här resa, hur gjorde ni då? vilket var den smidigaste vägen? vad rekommenderar ni för flyg bur? eller har ni tagit annat färdalternativ?
Jag vet att en del flyg låter hundarna sitta med på planet men det är bara upp till visst kilo, typ 8 kg har jag för mig, finns det flyg som har andra regler?
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag har aldrig flugit till USA med hund. Men du bör kolla med USDA http://www.aphis.usda.gov/wps/portal/aphis/ourfocus/importexport
Staterna har olika regler och bäst är givetvis att kolla upp informationen direkt så du inte får fel information från någon av oss här :)
Från Sverige är väl flyg det enda alternativet. Och flygen har olika regler, vissa tar inte med hundar alls. Men vad gäller viktgränsen för att ha med hunden i kabinen så brukar det vara ungefär samma. Det har med storleken på buren att göra, den måste få plats under sätet på flygstolen framför.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Olika stater har olika lagar så helt riktigt måste du prata med ambassaden.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#1 oj nu vart det mycket att läsa, tack! :)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos