Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 4716 ggr
[Juel70]
5

Flockpromenad

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade en ung kille som har en kennel och jag tror  han har runt 8-10 schäfrar som han uppfostrat otroligt väl på ett bra sätt verkar det som, om han bryr sig om sin fina hundar. Man kan även följa honom på FB.  Augusto Deoliveira (Griffin Shepherd Kennels) 

Här promenerar han med 5 lösa hundar på stan. Kolla gärna hans andra videos också.

[Juel70]
5

Blev fel film, men det är samma hundar och ägare.

rosablomma
2

så jäkla fräckt! Ser ut som en enhet och inte 6st.

Surpan
2

Imponerande!

/Surpan

rudyC
3

se folket det är såhär det ska gå till!!

Majken!
17

Inte alls kul att se de hundarna, usch.

[Juel70]
6

Här har dom kul på stranden.

[fabienne]
5

I klippet i inlägg #1 ser det ut som en hund får en stöt vid 4.22. Jag håller med #5.

Rumblebee
2

#5 varför är det inte kul att se de hundarna?

Majken!
12

#8 För att det är kuvade hundar som har den typen av rörelsemönster.

[Juel70]
3

#7 Han stöter till med handen enbart. Menar du verkligen 4:22 i första filmen? Han står ju och pratar med folk där, långt ifrån hundarna.

#9 Kolla fler av hans videos vettja.

Saffran0Spice
12

Nepp, detta tyckte jag inte om. Hundarna ser rädda ut och rör sig inte naturligt när de går. Håller med dig här Majken!

[Juel70]
1

Tror inte nån hund rör sig naturligt under lydnadsprocess.

[fabienne]
0

#10 Nej i andra filmen, den i inlägg #1.

Surpan
4

Fast hundarna arbetar ju här, de beter sig ju inte på detta sätt när de är lediga (som i klippet i inlägg #10), de är brukshundar som arbetar som andra hundar, deras arbete är att lyda sin flockledare. Jag tycker tvärtom att det den här killen gjort är att stoppa tillbaka varg in i hunden, och de ser ut att må bra av detta.

/Surpan

Wellcraft
2

#12 Under lydnad rör sig min hund alert, smidigt med huvudet högt och gärna fokuserat på mig.

Dessa hundar ser varken glada eller alerta ut, då han promenerar dem i stan.
Har även hört (obs hört, ta det med en nypa salt) att han använder el-halsband på dem, vilket inte vore helt otroligt direkt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

MissanTissan
0

#10 Nej hon menar #1 Alltså andra klippet. (Kommentar ett betyder det.) Och det ser ut som om han får en stöt.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Saffran0Spice
3

#12 en hund ska inte röra sig som en robot - oavsett om det är lydnad eller inte =)

[Juel70]
5

Ja det vore ju inte bra om han använder el-halsband. Det vet jag ingenting om. 

Min hund går annorlunda och bestämt och lydigt när jag tränar lydnad.

#14 Jag håller med dig. Han verkar ta bra hand om hundarna och visar både kärlek och disciplin och schäfer älskar ju både  mental och fysisk träning.   

Min hund kräver daglig mental stimulation i någon form, nästan mer än fysiskt, hon blir nästan lite deppig om jag glömt någon dag att arbeta med henne.

Surpan
0

Får de stötar vore det ju inte alls trevligt dock :/

/Surpan

Majken!
11

#10 Varför ska jag se fler av hans videos? Hundarna är tryckta och passiva, jag ogillar det skarpt. Min hund (också schäfer) går med rejält tryck i lydnaden, och hon ser ingenting ut som hundarna i klippet.

reverse
12

I klippet i #1 går det att se antenn på hunden längst till höger.  E-halsband. Svårt att se om de andra har på sig också, men hunden 4.22 in i klippet fullkomligen studsar tillbaka från sin lilla avstickare. Hukande, "tappar öronen". Bedrövligt. Skulle aldrig vilja ha hundar som betedde sig så kuvat. "Gör som jag säger, annars… ¤hot¤ Finns inget "varg" över det. Bara aversiv träning.

//Lina

rudyC
3

tycker det ser ut som hundar som koncentrerar sig i jobbet …

men folk nu för tiden har glömt hur det ska se ut på en promenad under arbete
nu ser du en hund i konstig sele som drar omkring på en hysterisk ägare utan kontroll

dessutom det är schäfrar inte pudlar

Majken!
3

#22 Hur ska en koncentrerad schäfer se ut?

Saffran0Spice
7

#22 spelar det roll vilken ras det är?
För så vitt jag vet är även pudlar en arbetande hund =P

[Juel70]
2

Schäfer är nog mer arbetande hund/brukshund än pudel.

Saffran0Spice
1

men det betyder inte att man inte får arbeta minst lika mycket med en pudel, dom kräver också sitt även om de inte är en bruksras - sedan har väl rasen inget egentligen med detta att göra, utan det handlar väl om träningen/uppfostran av hunden och hur den är tillämpad mot hunden?

[Juel70]
1

Jag har den erfarenheten att schäfer tar sitt arbete på mer allvar medan en pudel är smart, energisk och vill ha mentala utmaningar.

Saffran0Spice
2

#27 fortfarande arbete oavsett det är mentalt eller fysiskt. Finns ingen anledning att anta att pudeln vore enklare än en brukshund. =)

Majken!
8

#28 Naturligtvis är det lättare att föra en hund med pudelns egenskaper mot en schäfers. Jag har ägt båda typerna, de går inte ens att jämföra. 

Men jag är fortfarande väldigt intresserad av att förstå schäfern i arbete, varför den ska behöva gå tryckt med svansen och huvudet sänkt, just för att det är en schäfer?

mullsi
0

han har blivit anklagadd flera ggr med att han använder stötar, så tror mycket möjligt att det kan ha hänt  vid 4.22 :(

Levijo
1

Sök på The truth about Griffin Shepherd Kennels. Han "uppfostrar" hundarna med hjälp av el, smärta och skräck. Han är basically en wannabe Cesar Millan

Persifone
4

Tycker inte alls att promenaden i inlägg 1 ser trevlig ut.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

LuLeLo
2

Precis som många andra tycker jag att det verkar vara nått lurt med det här. Skulle min hund bete sig sådär skulle han absolut inte  tycka att jobbet vore roligt, när han arbetar och tycker nått är roligt går svansen som en propeller, han är intensiv och glad och tar för sig. Så jag skulle inte vilja att han betedde sig som dessa hundar.

Tass Josephine

hund_katt
1

Cesar Millan dog ju för någon månad sedan, detta kan säkert bli 'dog whisperer 2.0' Dock måste jag säga att Cesar var mycket bättre jämförelse med honom.. Cesar använde endast elhalsband(och då med endast vibration på) om det behövdes. Man behöver inte använda elhalsband för att få hunden lydig. Och Cesars bästa talang är hundspråket. Jag tycker killen i videon verkar spänd ibland. Jag är lite emot Cesar, men har också lärt mig sjukt mycket om hundar, deras beteenden och hur dom fungerar. Men metoderna gillar jag inte alltid. Men han visste vad han gjorde. Denna killen sätter på elhalsband utan anledning, istället för att lära hundarna från början att vara lydiga, och lyda för att den vill. Inte för att den är rädd.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Lon@
3

#35, Cesar Millan är inte död, det var bara ett rykte.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

hund_katt
1

#36 😂😂 lol… Stod över typ hela Facebook. Jag visste inte riktigt om jag skulle tro på det eller inte.. Men sen sa alla att han var död så då fick han väl vara död 😜😂

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Cahira
2

Som sagt ovan, hundarna går sådär för de vet att om de inte går sådär får de en stöt. Har sett någonstans i något klipp ett typiskt elchockbeteende för att hunden nosade på någon mötande.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Juel70]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För allas vetskap publicerar jag detta inlägg av Augusto. (är vän med honom på FB) att det förekommer svartmålning av honom och hans kennel, dels för att han är homosexuell.  Men läs inlägget innan ni lyssnar/tror på rykten på internet.

https://www.facebook.com/griffin.shepherdskennel/posts/623217294464851

Cahira
2

Elhalsband är lagligt i USA så jag instämmer på att han inte gjort något fel. Men jag personligen tycker inte om stackel och el.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

LuLeLo
2

#39 Tyckte inte att det inlägget sa så mycket. Klart man ifrågasätter metoder, det är viktigt att veta för- och nackdelar med de metoder man tänker använda på sin hund, och jag förstår inte varför inte han skulle utsättas för samma granskning. 

Jag skulle vilja veta mer om hur han jobbar. På vilket sätt tränar han sina hundar? Vad tycker han är bra hundträning? Vilka redskap använder han, och på vilket sätt?

Tass Josephine

Perly
2

Klippet i #1 känns rätt hemskt att se, ser inte direkt ut som hundar som trivs i sin uppgift, sedan kan Augusto säkert vara duktig med hundar på andra vis, men utrustning som ska skapa "genvägar" till form och lydnad har jag svårt för, speciellt när det syns tydligt att djuren ej trivs med det. 

Samma video men med icke ihopkrympta/oroliga hundar hade kunnat vara imponerande att se, vilket han säkert även hade kunnat uppnå för den delen om han slopat genvägarna.

Alltid Oavsett

[Juel70]
1

#41 bli kompis med honom på FB och fråga honom själv. 🙂

indra-bus
4

Hu vilka kuvade hundar. Hunden får helt klart en stöt i filmen #1. Sen undrar jag vad har hundar för behov av att gå på stan slimmade? Ser de inte som ett jobb.  Skall man ha hund skall man se till deras behov o inte sitt eget ego.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Qepta
6

Med stackel och el kan mina också gå sådär.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Persifone
2

Hittade det här klippet. Typ 2 minuter in så går han med ett flertal lösa hundar precis bredvid en stor väg där han verkar tycka det är lämpligt att träna platsliggning. Usch jag får ont i magen bara av att kolla. Idioti är vad det är.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus