Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1221 ggr
viktoria91
2

Djursjukhus öppet 24/7.

Hej! Vilka djursjukhus, i Skåne som är bra, har öppet 24/7? Vår hund ligger just nu inne på Evidensia i Hbg, missnöjd är bara förnamnet!

Kallaterrier
0

Helsingborg har ju bäst rykte, om de är kassa har man inte mycket att hoppas på.

Malmö har öppet dygnet runt för akutfall, http://www.evidensia.se/djursjukhuset-malmo/kontakta-oss-oppetider.

Hoppas att allt går bra för er!

viktoria91
0

#1 Dem bad oss komma in akut, väntetid på 3 timmar känns inte ok då när dem vet att det kommer ta tid! Inlagd vid 13:40 och inte sövd ännu… Stordjursavdelningen är bra men smådjur vette katten.

Har inte Malmö bra rykte?

Kallaterrier
0

Bättre än Lunds, men inte så bra som Helsingborg:) Men det är ju människor runt mig som gett mig det intrycket, jag har inte haft med dem att göra personligen.

Luckysoul
0

Helsingborg har börjat bli sämre och börjar få sämre rykte också. Nu åker fler till Malmö istället även om det är längre bort.

viktoria91
0

#4 Har du personlig erfarenhet av båda eller från vänner?=)

redstaryena
0

Jag har personlig erfarenhet från Malmö djursjukhus. Lite så här är det, antingen blir du jätte nöjd och får en jätte bra vet, eller så är du skitförbannad när du går ut därifrån, pga av bristande kompetens. Det är alltså väldigt ojämnt på hur jag blivit bemött med mina djur där. Går annars till Östersunds veterinär klinik men är det akut som gäller, får det bli djursjukhuset

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

viktoria91
0

#6 Jag brukar också gå till annan veterinär men dem har inte öppet under jourtid.

redstaryena
0

Ja jag skrev ju det😉

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Luckysoul
0

#5 Av Helsingborg har jag personlig erfarenhet. De har inte alltid så bra kompetens och kan vara otrevliga eller allmänt sega (eller svarar inte alls) på mail osv.

När det gäller Malmö djursjukhus så vet jag bara att en hel del som bor i Helsingborg eller nära hellre kör hela vägen ner till Malmö om de måste till ett av de stora djursjukhusen. Och de blir allt fler som gör det samtidigt som de klagar på Helsingborgs djursjukhus.

Jag själv går hos en mindre klinik med min men om läget är akut vet jag faktiskt inte vart jag skulle åka.

nadilda
0

Lunds djursjukhus är väl öppet 24/7, vi åkte åtminstone in akut klockan halv tolv (på natten) en söndag tror jag. Nu har vi bara varit där en gång, men jag upplevde inget dåligt där.