Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1131 ggr
Levijo
0

God relation?

Kort fråga: Hur vet man när man har en god relation till sin hund?

Vaargen
0

det är upp till var och en om man har en god relation till sin hund så borde man kunna känna av det själv väldigt lätt tycker iallafall jag.

drika
2

det vet man😉

Hälsningar

Fredrika

zakkris
1

Som många här säger de vet man, man känner de liksom på sig. Vår förra hund som blev sjuk han var mitt allt i vått och torrt. Skyddade och var vid min sida jämt. Medan min nuvarande tik jag inte har samma kontakt med alls. Men jag vet ändå att hon och jag har en bra och otroligt stark relation, men inte i samma nivå som med den andre.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Smilla177
0

Jag tycker det känner man , min tittar på mig i det mesta om det är okey säger jag det så lugnar hon sig. Vår andra hund vi hade kände jag att jag inte hade den relationen till, han lyssnade inte på mig utan bara körde på.

LuLeLo
1

Ingen aning.

Tass Josephine

redstaryena
2

En god relation är väl när hunden litar och lyssnar på dig. Och det gör den ju inte bara så där! Man måste ge och ta, sen finns det ju även människor som klickar otroligt bra och har det lilla extra med sina hundar

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Levijo
0

#6 hur menar du med lyssnar på en? 

Jag blev nyfiken på hur andra tolkar det här. Jag tycker jag har jättebra relation med min hund, men visst kunde det vara bättre på vissa punkter :)

-Aida-
0

Jag anser att ja och min hund har en jätte bra relation, jag känner att han respekterar mig, lyssnar på mig, han kommer till mig när han mår dåligt och ser sjuk ut, han vill umgås med mig, mitt välmående är viktigare för honom än alla hundar som finns.

redstaryena
1

7 menar att hunden är lyhörd inför dig. Men det måste förstås alltid komma från människan själv först.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.