Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1090 ggr
june
0

han etet sin egen bajs

min lilla valp eter sin egen bajs når han bajsar inne, han eter inte det som han bajsar ute. men inne ,jeg plukker jo opp så fort jag ser,men det hender jag inte er snabb nok.

hvorfor vil han ete sin egen bajs ,nogon som vet?

lill-jarven
0

för att du inte ska hitta bajset, han vill gömma det eftersom han vet att det är fel kanske?

Karmatarerskanise
0

Vissa hundar har det som ful ovana. Vet inte varför.

Zebben
0

Som lill jarven skriver. De äter gärna upp sitt eget bajs för att det är enda sättet för dem att dölja det. Det kommer gå över när han blir mer rumsren. Så länge kan Du ge honom ananas i maten, då äter de inte upp högen de lämnar efter sig. Det smakar bläää..

Lycka till.

[Linsenhejhej]
0

Jag vet ett tips!: Blanda banan i maten och sen när h*n bajsar ut det vill den inte äta det för det smakar inget gott (det stog i Härliga Hund)

nobsan
0

Det kan vara dålig vana. Men det kan också bero på att han får mat en gång till. Det finns fortfarande näring kvar. Äckligt, men vi är ju inte hundar. Prova med att ge honom lite ananas. Jag såg att även Zebben föreslår det. Såg det på TV. Och där fungerade det. Lycka till. Du kan väl tala om hur det går.

Friida
0

Skulle tro att det är någon brist hos honom. Hundar äter inte sin avföring för att "gömma den" Hör med din veterinär eller någon dietist

Zebben
0

#6 För valpar är det vanligt att de äter bajset inomhus. Så jag skulle inte vara det minsta orolig så länge det är en valp som får bra valpfoder.

June: Sök på internet på ordet Koprofagi som det så vacker heter för hundar som äter sin egen avföring. Det finns massor av olika orsaker. Men som sagt, just för att han är en valp så skulle jag inte oro mig. Valpar äter ofta sitt eget bajs när de är små. Släng i ananas i maten så ska Du se att det går över.

Zebben
0

#4 Är du säker på att det var banan? Banan är rätt populärt att äta hos hundar och jag har svårt att tro att det skulle göra bajset osmakligt.

june
0

hei,takk for tips:) han får royal canin valpfoder.

hur skal jag blanda ananasen inn i foret? vil han ete det då? ettersom han inte vil eta det når han har bajsat?blir det en annan smak då eller?

jag skal prova å så får vi se om det funkar:)

june
0

hei, nu har jag hatt ananas i maten hans,så får vi se om det funkar :)

Xiox
0

jag läste nånstans att om man her bananbitar i maten, då slutar dom att äta bajset. vet inte om det stämmer, men man kan ju prova..

[Linsenhejhej]
0

#8 Ja, jag läste det, det var till och med bild av en stor banan. Nästan alla hundar älskar det, men när dom bajsar ut det smakar det inte gott!