ute med hunden?
Hur mkt är ni ute med era hundar? hur många långpromenader? ni som brukar vara på bruks, hur ofta åker ni dit?.
Ja, jag vill veta hur mkt motion dom får
Just nu blir det bara kort promenad varje dag eftersom vår hund är så liten än :). Annars är vi ute på gården ganska mycket med honom när vädret tillåter :).
Men när han blir äldre så kommer det blir en hel del långpromenader och kanske lite agility (fast inte på tävlingsnivå).
Är ute minst fyra ggr per dag, varav då minst en långpromenad med lite aktiviteter.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Är ute 4 gånger per dag. Han är bara 8 mån så det blir 1 kort, morgon och kväll, 1 lång på eftermiddagen och 1 mittemellan på lunchen. Är ute i trädgården lite då och då.

Är ute med Tyson 3 gånger per dag, och då är det promenader.
Sedan så går jag ut ca 2-3 gånger per dag och kör pass med honom, om inte husse ska cykla eller om vi inte åker till skogen oh kör sök, eller lägger ett spår.
Jag kan inte gå merän typ 15-20min rundor tyvärr då mitt disskbrck säger stopp.
utöver detta så cyklar husse med honom, 2-3 gånger i veckan, men går en lång runda på 1 timme varje dag.
Plus att han aktiverar sig på tomten med att busa med Zigge =)
Morgon, middag o kväll är tre enkla rastningspromenader. Sedan blir det lite längre skogs- eller ängspromenader dessemellan. Med eller utan koppel.

Rastning är lite olika men minst 3ggr/dag behöver hon ut fler så säger hon till. Långpromenader beror på väder och mina leder men de gånger det inte blir långprommisar så blir det mkt hjärngympa inne ist
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
3-4 korta promenader, o iaf 1 lång om dan, han får alltid springa av sig o leka en gång per dag också, lite vardagslydnad kör vi när vi har lust =D haha, ne men iaf 4-5 ggr i veckan..
4-5 ggr per dag går jag ut med ecko. Varav en långprommis som han får springa av sig lös också. Eller bara en mitt i mellan lång med koppel.
Är nog olika varje dag skulle jag tro. För när de regnar vill gärna ecko gå så kort som möjligt också:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

3 prommisar om dagen varav en blir en långis om Skorpan vill, hon har fått lite problem med höfter och knän på ålderns höst…precis som sin matte ;)
Ja de kanske jag kan tillägga me. En kort prommis för mig är alltså 10-15 minuter.. och en mellan är väl kanske en halvtimme.. och en lång är allt från 1-3timmar.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Min vovve får som regel promenera 1-1,5 timme varje dag, på helgen blir det väl lite längre, ungefär 2-3 timmar. Just nu har vi varit väldigt mycket på brukshundklubben, ca tre dagar/veckan, 3 timmar/gång men då har jag haft kurser två dagar så han har fått träna en timma innan och sen bara suttit med när jag haft kurs, ev fått visa lite grejer. När jag inte har kurser brukar jag vara på brukshundklubben ca 2 gånger/vecka, ca 1.5-2 timar/gång.