Akut!
Kan man ge sin hund stilnox??har en rottweiler tik som är 8år och blivit tolalt skräckslagen när det smäller!när jag tog hand om henne så va hon 4år å älskade smällare å raketer!
Absolut inte ! Täck för fönster pch sätt på stereon på hög volym och aktivera henne när det är som värst och tänk på att inte bli orolig själv låssas som allt är som vanligt när det smäller ! Och till nästa år så prata med en veterinär som kan skriva ut lugnande
och min första fråga till dig är … vad har du gjort med hunden får att hon ska bli "smäll rädd" när hon inte var det från början?
Nej det ska du inte ge. Det finns en mängd olika saker du kan göra för din hund bla att dra för med tjocka, mörka gardiner, dessa minskar ljud (något) och gör att de plötsliga ljuset inte syns. Ha alla lampor tända så syns inte ljusen ifrån smällarna. Ha på hög musik så det överröstar smällarna men det ska inte vara musik som kan skrämma hunden på samma sätt. Använd fetvadd eller bomull och stoppa det i öronen på hunden. Få hunden på andra tankar, aktivera den något jag kan rekommendera parkour då det är lätt att köra inomhus och det är kul för hunden. Ge hunden massage, kläm lite lätt på hundens muskler, absolut inte hårt, detta kan ge en avslappnande känsla till hunden.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#2 Vad hjälper din fråga hunden ikväll? Tror du hunden blir lugnare om matte/hundvakten är upprörd av idiotiska syftningar på nätet vars enda avsikt är att någon vill klappa sig själv på ryggen och känna sig duktig?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Min hund som var rädd fick nozinan av veterinären. 1mg/kilo hund! Men nej inte stilnoct!!!!!
1mg nozinan per kilo hund. 8 valeriana tabletter till stor hund. Elle musik och ljudisolerat gömställe! Lycka till ikväll!